Trouwen

De serieuzere onderwerpen. Hier geen gezever!

Trouwen

Berichtdoor SgtPepper » za 11 sep 2010, 01:24

Oké jongens!

In mijn omgeving zijn er al een aantal mensen in het huwelijksbootje gestapt. Eén van hen was verloofd en daar is het jammer genoeg voor de trouw nog afgesprongen. Maar tegenwoordig krijg ik de indruk dat er steeds weer meer mensen gaan trouwen.

Nu vroeg ik jullie af wat jullie mening rond dit onderwerp is? Want persoonlijk wil ik zelf ook wel trouwen... Dat kan ouderwets lijken of klinken maar toch. Het is toch dat éné speciale ding waarmee je echt alles bekrachtigd dat je al in je relatie hebt meegemaakt...

Zelf weet ik overgens niet of hier getrouwde mensen zijn... Wat voor hun nu het huwelijk betekent etc.
Ik ben gewoon benieuwd, het leek me wel even boeiend om daar eens over na te denken.

Voor alle duidelijkheid, op dit moment heb ik niet de bedoeling om te gaan trouwen :D
Prince George: Someone said I had the wit and intellect of a donkey.
Blackadder: Oh, an absurd suggestion sir, unless it was a particularly stupid donkey.

!!!Schrijf je in voor DE WEERWOLVEN VAN WAKKERDAM in het games forum!!!
Avatar gebruiker
SgtPepper
International
International
 
Berichten: 1275
Geregistreerd: vr 21 dec 2007, 19:19
Woonplaats: Leuven
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Trouwen

Google Adsense

Google Adsense
 

Re: Trouwen

Berichtdoor den_uil » za 11 sep 2010, 01:52

wel eerlijk gezegd had ik vooraf ook mijn bedenkingen erbij maar sinds mijn zus (nu 3 weken geleden) getrouwd is wil ik zelf ook enorm graag trouwen.
't is idd zeer speciale dag en ik vind dat het er ook bij hoort als je samen wil blijven .. :p
Avatar gebruiker
den_uil
International
International
 
Berichten: 1206
Geregistreerd: do 25 okt 2007, 12:05
Woonplaats: Essen

Re: Trouwen

Berichtdoor erdeebee » za 11 sep 2010, 02:26

Ik heb er nooit behoefte voor gehad. Wat niet wil zeggen dat ik nooit zal trouwen. Maar als mijn toekomstige vriendin het wil, dan zeg ik niet resoluut neen. Er zal wel deftig mogen gediscussieerd worden over het feit of ik ga trouwen of niet.

Maar in principe zeg ik 'neen' en ik voel in mijn omgeving dat ik daar redelijk alleen in sta.

Ondertussen zijn drie van mijn exen getrouwd of verloofd. Dat is pas een vreemd gevoel ;)
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 14896
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor digifredje » za 11 sep 2010, 08:46

Ik ben getrouwd. Buiten het romantische aspect is er uiteraard ook nog het wettelijke aspect waar je naar moet kijken.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
digifredje
International
International
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: di 25 apr 2006, 18:24
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor Piussi » za 11 sep 2010, 09:24

Ik ben van plan om ergens in de komende weken een ring te kopen en mijn vriendin ten huwelijk te vragen. Dus ja ik wil wel trouwen :)

Het enige dat ik niet wil doen is trouwen voor de kerk.. Dus hier gaat het enkel gemeentehuis en feest zijn.. geen kerk.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor SgtPepper » za 11 sep 2010, 10:04

Piussi schreef:Ik ben van plan om ergens in de komende weken een ring te kopen en mijn vriendin ten huwelijk te vragen. Dus ja ik wil wel trouwen :)

Het enige dat ik niet wil doen is trouwen voor de kerk.. Dus hier gaat het enkel gemeentehuis en feest zijn.. geen kerk.


O spannend!
En ga je het op een romantische manier vragen of gwn tussen de soep en de patatten.
Prince George: Someone said I had the wit and intellect of a donkey.
Blackadder: Oh, an absurd suggestion sir, unless it was a particularly stupid donkey.

!!!Schrijf je in voor DE WEERWOLVEN VAN WAKKERDAM in het games forum!!!
Avatar gebruiker
SgtPepper
International
International
 
Berichten: 1275
Geregistreerd: vr 21 dec 2007, 19:19
Woonplaats: Leuven
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor Piussi » za 11 sep 2010, 10:09

SgtPepper schreef:
Piussi schreef:Ik ben van plan om ergens in de komende weken een ring te kopen en mijn vriendin ten huwelijk te vragen. Dus ja ik wil wel trouwen :)

Het enige dat ik niet wil doen is trouwen voor de kerk.. Dus hier gaat het enkel gemeentehuis en feest zijn.. geen kerk.


O spannend!
En ga je het op een romantische manier vragen of gwn tussen de soep en de patatten.


goh dat is de reden waarom het nog niet gebeurd is.. Ik weet het zo niet.. tips zijn welkom ;)
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor elrio » za 11 sep 2010, 10:35

erdeebee schreef:Ondertussen zijn drie van mijn exen getrouwd of verloofd. Dat is pas een vreemd gevoel ;)
In vergelijking met jou waren die andere kerels zo goed dat ze alledrie direct besloten te trouwen :p

Anywho: trouwens staat hier ook niet direct op de planning. Zie het nut en of meerwaarde er ook niet van in. Als ze persé een ring en feest wil, kan ze dat ook gewoon vragen en moet daar niet gelijk een trouw tegenover staan.

Heb het in mijn omgeving ook gemerkt de laatste tijd. Mensen van mijn leeftijd die beginnen te trouwen en samenwonen, ik snap het echt niet. Sinds wanneer is 21 een geschikte leeftijd daarvoor?

Piussi: gisteren in een serie een scene gezien hoe iemand zijn vriendin ten huwelijk vroeg. Ze werden samen wakker en hij schuift dan dat doosje met de ring in onder haar neus. Het zag er best wel lief uit, heel teder.

(Ik kreeg er spontaan kotsneigingen van)
Avatar gebruiker
elrio
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd: za 10 jul 2010, 17:36
Woonplaats: Antwerpen

Re: Trouwen

Berichtdoor maloveyo » za 11 sep 2010, 11:19

Ik ben op het einde van oktober reeds 12 jaar getrouwd en ik moet zeggen dat het nog steeds fijn is om getrouwd te zijn. Kunnen zeggen "mijn vrouw" ipv "mijn vriendin" bijvoorbeeld. Maar ik ben dan misschien ook van de iets oudere stempel.

Het enige minpunt is de belastingen. Waar je vroeger elk apart een belastingsbrief moest invullen is dit nu gezamelijk, met dien verstande dat je in verhouding wel meer moet betalen/minder terug krijgt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
International
International
 
Berichten: 1771
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 17:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Trouwen

Berichtdoor grieksken » za 11 sep 2010, 13:04

Piussi schreef:Ik ben van plan om ergens in de komende weken een ring te kopen en mijn vriendin ten huwelijk te vragen. Dus ja ik wil wel trouwen :)

Het enige dat ik niet wil doen is trouwen voor de kerk.. Dus hier gaat het enkel gemeentehuis en feest zijn.. geen kerk.


succes, ik zou het toch romantisch maken, altijd leuk voor de vrindin... Die scheppen daar nog al eens graag over op heb ik de indruk :p
Qua tips idd... het is allemaal ni makkelijk! succes in ieder geval en laat iets weten wanneer ze Ja gezegd heeft he 8)
Avatar gebruiker
grieksken
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2867
Geregistreerd: zo 29 okt 2006, 12:23
Woonplaats: Geel

Re: Trouwen

Berichtdoor erdeebee » za 11 sep 2010, 13:11

digifredje schreef:Ik ben getrouwd. Buiten het romantische aspect is er uiteraard ook nog het wettelijke aspect waar je naar moet kijken.

maloveyo schreef:Het enige minpunt is de belastingen. Waar je vroeger elk apart een belastingsbrief moest invullen is dit nu gezamelijk, met dien verstande dat je in verhouding wel meer moet betalen/minder terug krijgt.


Spreken jullie elkaar hier nu niet tegen? Moest het echt voordeliger zijn, dan zou ik waarschijnlijk ook nog wel trouwen. I know, lame 8)

Piussi schreef:Ik ben van plan om ergens in de komende weken een ring te kopen en mijn vriendin ten huwelijk te vragen. Dus ja ik wil wel trouwen :)

Het enige dat ik niet wil doen is trouwen voor de kerk.. Dus hier gaat het enkel gemeentehuis en feest zijn.. geen kerk.


Ge kunt altijd een strandwandeling maken bij zonsondergang... :))

elrio schreef:
erdeebee schreef:Ondertussen zijn drie van mijn exen getrouwd of verloofd. Dat is pas een vreemd gevoel ;)

In vergelijking met jou waren die andere kerels zo goed dat ze alledrie direct besloten te trouwen :p


De eerste heb ik gepusht naar die kerel (toen waren we al uiteen hoor ;) )
De tweede en derde heb ik laten zitten, dus no hard feelings 8)
elrio schreef:
Anywho: trouwens staat hier ook niet direct op de planning. Zie het nut en of meerwaarde er ook niet van in. Als ze persé een ring en feest wil, kan ze dat ook gewoon vragen en moet daar niet gelijk een trouw tegenover staan.

Heb het in mijn omgeving ook gemerkt de laatste tijd. Mensen van mijn leeftijd die beginnen te trouwen en samenwonen, ik snap het echt niet. Sinds wanneer is 21 een geschikte leeftijd daarvoor?
Zo denk ik er ook over
elrio schreef:Piussi: gisteren in een serie een scene gezien hoe iemand zijn vriendin ten huwelijk vroeg. Ze werden samen wakker en hij schuift dan dat doosje met de ring in onder haar neus. Het zag er best wel lief uit, heel teder.

(Ik kreeg er spontaan kotsneigingen van)


Just funny!! :D
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 14896
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor Piussi » za 11 sep 2010, 15:41

Bij deze kan ik zeggen dat ik verloofd ben..
Mijn vriendin en ik hadden eigenlijk al gezamelijk beslist van te trouwen, en had eigenlijk ook al een ring gekozen voor de verloving.. Dus ze zegde vandaag uit haar eigen kom we gaan die gewoon samen kopen..
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1304
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor Blup008 » za 11 sep 2010, 15:42

Proficiat!
Avatar gebruiker
Blup008
Legende
Legende
 
Berichten: 10131
Geregistreerd: do 12 jul 2007, 14:40
Woonplaats: Linden/Bohan sur Semois
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor erdeebee » za 11 sep 2010, 15:50

Gemakkelijk! I want that one!! :p

Proficiat Piussi!
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 14896
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor maloveyo » za 11 sep 2010, 16:33

@ RDB: digifredje en ik spreken elkaar niet tegen hoor. frederik zal waarschijnlijk bedoelen dat er wettelijk veel meer geregeld is voor getrouwden. Dat kan gaan van bijvoorbeeld erfenissen, kinderen, ed. Wat ik wilde zeggen is dat als je je belastingsbrief invult je waarschijnlijk in een hogere schijf gaat vallen, en daardoor meer moet betalen of minder terugkrijgt. Dat is toch bij ons zo het geval geweest. Hetgeen ik teveel verdiende boven een bepaalde schaal werd bij mijn vrouw bijgeschreven, doordat zij ook omhoog ging van schaal. Niet dat ik er zoveel van ken, maar dat is toch hetgeen ze me wisten te vertellen een paar jaar terug. Ik zeg nu niet dat het heel veel verschil gaat maken, maar voor sommigen kan 200 euro ofzo ook al veel zijn natuurlijk.

Maar als dit het enige is dat je tegen zou houden om te trouwen, dan zou ik het toch zeker overwegen om het wel te doen. Het heeft veel meer voordelen dan nadelen. Behalve als je elkaar beu bent, maar meestal is dat wel niet de bedoeling hé.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
International
International
 
Berichten: 1771
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 17:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Trouwen

Berichtdoor grieksken » za 11 sep 2010, 18:50

Piussi schreef:Bij deze kan ik zeggen dat ik verloofd ben..
Mijn vriendin en ik hadden eigenlijk al gezamelijk beslist van te trouwen, en had eigenlijk ook al een ring gekozen voor de verloving.. Dus ze zegde vandaag uit haar eigen kom we gaan die gewoon samen kopen..


haha, congrats :p las het net op u FB :)
Avatar gebruiker
grieksken
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2867
Geregistreerd: zo 29 okt 2006, 12:23
Woonplaats: Geel

Re: Trouwen

Berichtdoor elrio » za 11 sep 2010, 19:13

Proficiat!
Avatar gebruiker
elrio
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 209
Geregistreerd: za 10 jul 2010, 17:36
Woonplaats: Antwerpen

Re: Trouwen

Berichtdoor sandwish » za 11 sep 2010, 20:16

Deze zomer ons houten jubileum gevierd, dus ook (nog altijd) getrouwd :)
Bij ons was het ook enkel voor de wet (we zijn allebei niet gelovig) en daarna direct grote feest. Mijn reden om te trouwen was idd het wettelijke aspect voor de kinderen. En persoonlijk denk ik ook dat je in een mindere periode harder je best gaat doen om eruit te komen OMDAT je getrouwd bent, terwijl bij samenwonenden het veel eenvoudiger is om uit elkaar te gaan.

En getrouwden kunnen ook altijd gebruik maken van een quote
Wij zijn gelukkig getrouwd ... ik ben getrouwd en mijn vrouw is gelukkig :)
C:-) De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt C:-)
Avatar gebruiker
sandwish
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2118
Geregistreerd: za 13 jan 2007, 12:18
Woonplaats: Dendermonde

Re: Trouwen

Berichtdoor Stijnman77 » za 11 sep 2010, 20:19

Als uw vrouw effectief met u getrouwd is Robby dan lijkt het mij eerder dat ze ongelukkig is :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stijnman77
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2707
Geregistreerd: wo 02 aug 2006, 19:54
Woonplaats: Lubbeek
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Trouwen

Berichtdoor sandwish » za 11 sep 2010, 20:20

Stijnman77 schreef:Als uw vrouw effectief met u getrouwd is Robby dan lijkt het mij eerder dat ze ongelukkig is :D


Het is zij idd dat altijd die quote gebruikt :)
C:-) De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt C:-)
Avatar gebruiker
sandwish
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2118
Geregistreerd: za 13 jan 2007, 12:18
Woonplaats: Dendermonde

Volgende

Keer terug naar Even serieus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 0 gasten