Hulp

Alles over Football Manager Live, het online game van SI en Sega.

Hulp

Berichtdoor Stef » do 16 sep 2010, 15:09

Ik overweeg om te beginnen met Football Manager Live.

Kan iemand mij gewoon even uitleggen wat ik het best kies?

Returning stars, of fantasy players. In mijn ogen lijkt fantasy players leuker, doordat je niet weet wie je in je ploeg zal hebben. En welke wereld kies ik best?

Als je begint, kom je dan in een League terecht zoals bijvoorbeeld in Hattrick, Soccerproject, ea.. ?

Is de game ook te bekijken in de gewone 2D view zoals FM?

mvg

Stef
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"We've got to get better," I said, "It's all in your head."
Avatar gebruiker
Stef
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2266
Geregistreerd: vr 23 feb 2007, 09:14
Woonplaats: Zonnebeke
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Hulp

Google Adsense

Google Adsense
 

Re: Hulp

Berichtdoor maloveyo » do 16 sep 2010, 19:45

Met fanfasy heb je inderdaad allemaal spelers die onbekend zijn aangezien dit verzonnen namen zijn. Met returning stars krijg je elk jaar een speler toegewezen die eerder op pensioen gegaan is. Bvb. Vandersar in seizoen 4 ofzo.

Qua world kan ik je niet veel wijzer maken. Ikzelf zit momenteel in Ramos bvb. Dit is met returning stars. Ik heb ook de eer te mogen betatesten, en dit doe ik dan in een GW met fantasy spelers.

Wat is nu het voordeel van het één tov van het ander? Weinig of geen verschillen, buiten de namen die bekend in de oren klinken. Maar bij fantasy heb je dit ook na enkele maanden spelen hoor.

Als je in een GW zit, dan heb je de keuze om een FA te kiezen. Dit is een Football Association. Je moet zelf dan eens kijken dewelke het beste bij jou past. Je kan ook na elk seizoen (21 dagen) overstappen naar een andere FA. In die FA wordt je dan onderverdeeld in leagues, met promotie en degradatie op het einde van het seizoen. Hoe hoger je speelt, hoe beter je reputatie word en hoe rijker je (kan) worden.

In principe wordt het spel gespeeld in 3D, maar als ik het correct heb, dan kan je ook volgen in 2D. Ik, dacht me te herrineren dat 3D een optie was om te downloaden bij add-ons. Nu, zoveel langzamer gaat dit niet hoor.

Hopelijk ben je hier mee geholpen. Als je nog iets wilt weten dan geef je maar een gilletje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
International
International
 
Berichten: 1780
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 17:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Hulp

Berichtdoor digifredje » vr 17 sep 2010, 10:35

Zitten alle Belgen nog steeds verspreid?
Anders is het wel leuk om tegen andere leden van FMBel te spelen.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
digifredje
International
International
 
Berichten: 1358
Geregistreerd: di 25 apr 2006, 18:24
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Hulp

Berichtdoor Stef » vr 17 sep 2010, 10:37

Je zegt dat een seizoen 21 dagen is.. Dan moet je toch héél wat matchen in 1 dag afwerken?

Hoe zit het met blessure's enzo?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"We've got to get better," I said, "It's all in your head."
Avatar gebruiker
Stef
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2266
Geregistreerd: vr 23 feb 2007, 09:14
Woonplaats: Zonnebeke
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Hulp

Berichtdoor maloveyo » vr 17 sep 2010, 16:22

digifredje schreef:Zitten alle Belgen nog steeds verspreid?
Anders is het wel leuk om tegen andere leden van FMBel te spelen.


Ik denk het wel. van het forum hier denk ik enkel phenomena en ik. Samen met nog zo'n 10 andere Belgen, die ik al tevergeefs proberen naar hier te krijgen heb.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
International
International
 
Berichten: 1780
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 17:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Hulp

Berichtdoor maloveyo » vr 17 sep 2010, 16:29

Stef schreef:Je zegt dat een seizoen 21 dagen is.. Dan moet je toch héél wat matchen in 1 dag afwerken?

Hoe zit het met blessure's enzo?


Hoeveelheid van wedstrijden kan je zelf bepalen. En normaal zit je in een reeks met maximum 25 ploegen. Da's zo'n 50 wedstrijden. Nu heb je ook bekers en dergelijke dat het aantal dus omhoog trekt. Daarenboven heb je dan nog competities die je kan joinen en/of zelf maken. Waardoor je wel aardig wat wedstrijden zou kunnen spelen. Nu is dit in de praktijk niet altijd zo. Er is voor alle competities een AI-datum ingesteld. Dit wil zeggen dat vanaf die tijd de persoon met de meeste online-tijd achter zijn naam of meerdere challenges deze rechten krijgt en dus kan spelen tegen de AI van zijn tegenstander. Je moet dus niet aanwezig zijn om de wedstrijden te spelen. Het enige waar je naar moet kijken als je dan een FA kiest is het AI-percentage dat toegelaten is vooraleer je competitiegelden verliest. Bij de meesten ligt dit nogal vrij hoog, dus daar met je je geen zorgen over maken.

Blessures tellen enkel en alleen voor officiële competities. Iemand die bvb geblesseerd is voor 5 wedstrijden (men spreekt over wedstrijden, niet over tijd), kan gerust meespelen in on-officiële competities of wedstrijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
International
International
 
Berichten: 1780
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 17:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja


Keer terug naar Football Manager Live

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten