Immigratie en allochtonen

De serieuzere onderwerpen. Hier geen gezever!

Immigratie en allochtonen

Berichtdoor rtsrobintje » zo 19 sep 2010, 18:54

Ik weet niet of het hier mag besproken worden, indien niet verwijder maar.

Maar wat zijn jullie meningen over immigratie, legale dan natuurlijk? En over de allochtonen in ons land ?

Ikzelf ben er niet helemaal voor, ik heb het gevoel dat we tegenwoordig overspoeld worden door immigranten. Toch waar ik woon (Aalst). Maar blijkbaar komt dat omdat velen de racistische hoofdstad Brussel ontvluchten.

Allochtonen zijn de laatste tijd toch nogal in het nieuws geweest, ik denk maar aan de kleine Rachid die de keel werd overgesneden en nog recenter de schietpartij waarbij twee Turkse broers het leven lieten.

Ik hoop dat we hierover op een volwassen manier mogen en kunnen discussiëren.
Avatar gebruiker
rtsrobintje
International
International
 
Berichten: 1294
Geregistreerd: zo 20 dec 2009, 20:11
Woonplaats: Finland

Immigratie en allochtonen

Google Adsense

Google Adsense
 

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor Piussi » zo 19 sep 2010, 18:58

Ik vind dat we in België te gemakkelijk mensen binnen nemen.. Ergens moet er toch gezegd worden vol = vol? Ze blijven precies maar massaal toestromen... Het is niet dat ik zeg dat er niemand meer binnen mag, maar beetje strenger zou toch mogen.

Ook dat immigranten maar ten onrechte veronderstellen dat er in België overal Frans word, steekt me tegen.. Ik vind echt dat er verplicht moet worden in Vlaanderen Nederlands te praten..
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1383
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: KSK Beveren
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7825&view=unread#unread

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor grieksken » zo 19 sep 2010, 19:08

Piussi schreef:Ik vind dat we in België te gemakkelijk mensen binnen nemen.. Ergens moet er toch gezegd worden vol = vol? Ze blijven precies maar massaal toestromen... Het is niet dat ik zeg dat er niemand meer binnen mag, maar beetje strenger zou toch mogen.

Ook dat immigranten maar ten onrechte veronderstellen dat er in België overal Frans word, steekt me tegen.. Ik vind echt dat er verplicht moet worden in Vlaanderen Nederlands te praten..


sluit me hierbij aan!!
Avatar gebruiker
grieksken
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2897
Geregistreerd: zo 29 okt 2006, 12:23
Woonplaats: Geel

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor Nameci » zo 19 sep 2010, 20:33

Zolang ze zich volgens onze normen gedragen en er werk is mogen heb ik er geen probleem mee.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Nameci
International
International
 
Berichten: 1693
Geregistreerd: zo 14 dec 2008, 19:32
Woonplaats: Antwerpen

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor rtsrobintje » zo 19 sep 2010, 21:31

Ik heb er ook geen problemen mee, als ze hun goed aanpassen. Maar ik heb echt het gevoel dat het hier op een paar jaar serieus is veranderd.

Ik werk af en toe bij mijn ma in de bakkerij en daar merk ik dat er echt veel Afrikanen komen. Op zich geen probleem, maar ik vind het niet leuk als ze in Aalst, echt wel in Vlaanderen dus, het niet kunnen opbrengen van Nederlands te spreken. Als ze proberen en het gaat niet goed vind ik dat niet erg, ik zal alles herhalen tot het duidelijk is en geduldig bestellen. Ik spreek dan ook wel Frans, dat is geen probleem, maar ik apprecieer het toch altijd als mensen Nederlands spreken bij ons, hoe moeilijk het ook mag zijn.

Maar het lijkt echt of elk huis dat tegenwoordig gekocht wordt door een Afrikaan, maar dat kan aan de streek liggen, omdat de meesten Brussel gewoon ontvluchten
Avatar gebruiker
rtsrobintje
International
International
 
Berichten: 1294
Geregistreerd: zo 20 dec 2009, 20:11
Woonplaats: Finland

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor ThomasDB123 » zo 19 sep 2010, 23:31

rtsrobintje schreef:Maar het lijkt echt of elk huis dat tegenwoordig gekocht wordt door een Afrikaan, maar dat kan aan de streek liggen, omdat de meesten Brussel gewoon ontvluchten


Ik woon ook in zo'n straat ;) En dat ligt idd denk ik wel wat aan de streek.

Ik heb op zich geen probleem met een allochtoon, een van mijn beste vrienden is een van Tunesische afkomst, ik moet er natuurlijk bijzeggen dat die volledig geïntegreerd is.
Hij is ook hier geboren natuurlijk, maar zelfs dat wil soms niets zeggen.

Het grootste probleem aan de allochtonen is dat een meerderheid zich niet genoeg aan bepaalde dingen wil aanpassen en hier doet zoals 'thuis'.
En dan heb je natuurlijk ook nog de profiteurs van het Systeem maar daar ligt het probleem evenveel bij het systeem als bij degene die van dat systeem profiteren(Belg/Vlaming/Waal/Autochtoon/...).

Sommige allochtonen moeten ook af van hun 'als iemand niet naar mijn zin handelt is het een racist-gevoel' af.
Mijn moeder werkt in een bank aan het loket, als zij door bepaalde redenen geen rekening mag openen/lening geven/... aan een allochtoon wordt er echt veel het verwijt van racist naar haar hoofd geslingerd hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
ThomasDB123
Basisspeler
Basisspeler
 
Berichten: 940
Geregistreerd: za 17 feb 2007, 16:38
Woonplaats: Ninove
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Fiorentina

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor erdeebee » ma 20 sep 2010, 00:25

Ik heb wat dichter gestaan bij asielzoekers met mijn stages in mijn hogeschool-carrière. Ik kan zeggen dat onze wetgeving zeker hiaten heeft! Er is wel degelijk een structureel probleem. Maar ik moet er ook bij zeggen dat diegene die hier mogen blijven, vaak wel een leven hebben gehad waarbij uw mond zal open vallen. Je moet weten dat je niet zomaar een leven achterlaat. Diegene die voor economische migratie naar hier komen, daar zouden ze strenger op mogen reageren.

Het lijkt me anderzijds niet meer dan logisch dat ze zich proberen te integreren in onze maatschappij. Ze mogen hun eigen waarden en normen behouden, maar elementaire beleefdheid is toch iets wat er moet af kunnen. En Nederlands lijkt me ook wel logisch. Dat het in't begin niet altijd meteen Nederlands is, kan ik nog verstaan. Het is niet makkelijk om zomaar een nieuwe taal te beheersen.

Ik ben het niet helemaal eens met "de meeste allochtonen zijn profiteurs". Diegene waar je het meeste over hoort, dat zijn de meer crapuul allochtonen. Wat je niet altijd hoort, is dat er ook veel allochtonen zijn die zich gewoon koest houden.

Ik ben echter wel voorstander van een beleid dat meer Europees is. Dat alle lidstaten zich meer gaan helpen bij asielzoekers.

Als we het over de Rom-zigeuners hebben, vind ik dat er vooral in Roemenië iets mag veranderen. Dat we de Rom-zigeuners niet integraal buiten zetten, vind ik normaal. Het zijn EU-burgers. Maar het kan niet zijn dat 26 andere lidstaten van de EU zich moeten opofferen omdat er deze groep in een land wordt gediscrimineerd.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 15030
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Bugbrooke St. Michaels
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7352&view=unread#unread

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor SgtPepper » ma 20 sep 2010, 09:42

Ik heb dankzij mijn stage een jaar lang in een werking gewerkt waar kansarmen het woord namen.
Mijn stage was meer specifiek in de kinderwerking van dit project waar wij voornamelijk met allochtonen werkten.
Je had daar eigenlijk zowat elke cultuur die aanwezig was. De Islam was present, de Katholieke kerk, ... (buiten joden me dunkt).

Daardoor kan ik wel zeggen dat het voor veel van ons eenvoudig is om een oordeel te vellen over deze mensen.
Iets wat eigenlijk niet zou mogen gebeuren want zoals erdeebee zegt, ze dragen verhalen waarvan je mond zal open vallen. Persoonlijk heb ik een gesprek gehad met een vrouw die uit Irak gevlucht is voor de oorlog. Dit samen met haar twee kinderen opweg naar haar man die hier in Leuven al reeds aan de slag was (als prof). Jammer genoeg voor die vrouw herkennen ze haar diploma niet maar toch was ze een Bio inginieur. Voor die vrouw was het bijvoorbeeld behoorlijk hard naast het vluchten door een aantal risicio landen. Maar ook het feit dat ze onderaan de spreekwoordelijke ladder moest beginnen qua werk. Terwijl ze in Irak les heeft gegeven staat ze nu iedere ochtend gebouwen te kuisen en zo... En zulke verhalen zijn echt niet de enige.

Volgens mij mag je ook niet vergeten wat een inspanning deze mensen moeten leveren om onze cultuur onder de knie te krijgen of onze taal.
Je moét Nederlands leren indien je in Vlaanderen komt wonen, want het niet spreken van onze taal kan bijzonder veel gevolgen hebben. Het is niets voor niets dat een redelijk groot aantal van de allochtone in het beroeps of buiten gewoon onderwijs terecht komen. Eenmaal je een taal achterstand hebt dan is het veel moeilijker om aan te sluiten. Wanneer je school niet goed gaat dan komt er frustratie zowel bij de ouders die (bij 1ste generatie) het niet snappen dat hun zoon/dochter niet mee kan. Of vinden ze het onnodig dat want zelf hebben ze ook nooit de juiste scholing gehad. En ja zo begint de visieuze cirkel!

De regering zou meer inspanningen moeten nemen om de intergratie te vereenvoudigen en te verduidelijken. Ik denk persoonlijk dat niemand op de Wetstraat echt goed weet hoe het zit! Hiermee is jaren lang gewacht om hier een duidelijke regeling rond te treffen. Wij in Belgie zijn ook het enige land binnen Europa dat deze mensen (illegalen?) naar het OCMW doorstuurt. Daar hebben zij recht op een uitkering, waardoor Belgie natuurlijk enorm aantrekkelijk word! Maar eer je papieren in orde zijn vanuit de Belgische staat etc...
Prince George: Someone said I had the wit and intellect of a donkey.
Blackadder: Oh, an absurd suggestion sir, unless it was a particularly stupid donkey.

!!!Schrijf je in voor DE WEERWOLVEN VAN WAKKERDAM in het games forum!!!
Avatar gebruiker
SgtPepper
International
International
 
Berichten: 1298
Geregistreerd: vr 21 dec 2007, 19:19
Woonplaats: Leuven
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: SV Roeselare

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor smetje » ma 20 sep 2010, 10:13

Met het systeem is in elk geval iets serieus mis. Er moet dringend werk van gemaakt worden om alles sneller en beter te laten verlopen. Als je ziet dat er nu asielzoekers moeten opgevangen worden in hotels, dat is toch niet normaal. De kost die daaraan verbonden is :fubar:

En als je dan soms hoort dat gezinnen die hier al jaren wonen, waarvan de kinderen hier naar school gaan en perfect geintegreerd zijn, ... en die dan toch nog het land moeten verlaten.

Zo een zaken kunnen toch vermeden worden met duidelijke regels en snelle beslissingen.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6890
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor _Makke_ » ma 20 sep 2010, 10:28

Piussi schreef:Ook dat immigranten maar ten onrechte veronderstellen dat er in België overal Frans word, steekt me tegen.. Ik vind echt dat er verplicht moet worden in Vlaanderen Nederlands te praten..


Tja, dat is natuurlijk het probleem dat wij hier hebben. Je bent verplicht om een van de landstalen te spreken. Dus kiezen ze Frans, dat is makkelijker voor hun. Wij Vlamingen zijn bijvoorbeeld ook niet verplicht van Frans te spreken in Wallonië. Dat is al een probleem dat ze in Nederland niet hebben. Dat vergemakkelijkt de integratie er in Vlaanderen niet op natuurlijk.

Verder zijn een hoop problemen met allochtonen en autochtone jongeren makkelijk op te lossen door het bouwen van meer gevangenissen. Aangezien ik in Brussel werk, en daarbij Brusselse collega's heb, hoor ik regelmatig wel verhalen over de criminele jongeren die in Brussel hun gangen gaan. In het beste geval worden ze even opgepakt, worden ze verhoort en worden ze opnieuw weer vrijgelaten. Dat moedigt natuurlijk aan om misdrijven te plegen. Je wordt er immers toch niet of amper voor gestraft.
_Makke_
Basisspeler
Basisspeler
 
Berichten: 903
Geregistreerd: di 02 mei 2006, 16:32
Woonplaats: Putte

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor M0n3y » wo 22 sep 2010, 16:29

Een beetje immigratie vind ik goed, maar zoals we nu bezig zijn is het allesbehalve...
Hier in Zaventem en omstreken begint het echt serieus erg te worden...met het suikerfeest vorige week was zowat 2/5e van m'n school afwezig.
Valt nog mee denkt u?
Wel, mijn tante geeft les in de lagere school hier in Zaventem en ze vertelde dat er in de 1e kleuterklas meer buitenlanders dan Belgen zitten.
Nog niet erg genoeg?
De Union Francophone is de grootste politieke partij in Zaventem...

Nu, alle immigranten zijn niet slecht. Zonder immigranten hadden we geen buitenlandse gerechten (zoals Kebab, Durum, etc...) maar hou het gvd eens in de hand!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Do you know why i like guns more than women? On a gun you can put a silencer.
Avatar gebruiker
M0n3y
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2744
Geregistreerd: do 20 dec 2007, 19:33
Woonplaats: Zaventem

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor ThomasDB123 » wo 22 sep 2010, 17:59

M0n3y schreef:Nu, alle immigranten zijn niet slecht. Zonder immigranten hadden we geen buitenlandse gerechten (zoals Kebab, Durum, etc...) maar hou het gvd eens in de hand!


Eten is het enige pluspunt? :happy:
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
ThomasDB123
Basisspeler
Basisspeler
 
Berichten: 940
Geregistreerd: za 17 feb 2007, 16:38
Woonplaats: Ninove
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Fiorentina

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor Rhand » wo 22 sep 2010, 18:03

Nu we de recepten hebben, kunnen we ze misschien terugsturen?
"En mijn stad, mijn stad is hard. En onuitstaanbaar arrogant."
Mauve en wit, een ploeg met pit,
altijd kleeeiiiiir veur de strijd,
en tot grootse dingen bereid,
't is een ploeg, nor men hart.

https://www.youtube.com/watch?v=mfgBScor518
Avatar gebruiker
Rhand
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2161
Geregistreerd: wo 25 okt 2006, 00:42
Woonplaats: Sundsvall
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor claudemilis » wo 22 sep 2010, 18:16

ze zouden beter alle criminele types terug sturen zoals frankrijk
claudemilis
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2727
Geregistreerd: zo 29 maart 2009, 03:20
Woonplaats: tienen

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor M0n3y » wo 22 sep 2010, 18:55

ThomasDB123 schreef:
M0n3y schreef:Nu, alle immigranten zijn niet slecht. Zonder immigranten hadden we geen buitenlandse gerechten (zoals Kebab, Durum, etc...) maar hou het gvd eens in de hand!


Eten is het enige pluspunt? :happy:

Mja, khad honger toen ik het bericht poste :p
Twas maar om een voorbeeld te geve eh ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Do you know why i like guns more than women? On a gun you can put a silencer.
Avatar gebruiker
M0n3y
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2744
Geregistreerd: do 20 dec 2007, 19:33
Woonplaats: Zaventem

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor ThomasDB123 » wo 22 sep 2010, 23:27

claudemilis schreef:ze zouden beter alle criminele types terug sturen zoals frankrijk


Wat doen ze dan juist? En hoe?
Want het lijkt me een goed idee, maar in de praktijk wel moeilijk hoor.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
ThomasDB123
Basisspeler
Basisspeler
 
Berichten: 940
Geregistreerd: za 17 feb 2007, 16:38
Woonplaats: Ninove
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Fiorentina

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor rtsrobintje » do 23 sep 2010, 09:51

Misdadigers terugsturen is geen slecht idee. Onze gevangenissen zitten overvol en een groot deel van de gevangenen zijn allochtonen. Meestal zelfs geen Belgen of mensen met dubbele nationaliteit. Hier in België in de gevangenis zitten is relatief luxueus. Ik denk dat jullie ook liever hier zouden zitten dan in bvb een cel in Marokko.

Maar de criminelen naar hun land van herkomst terugsturen om daar hun straf uit te zitten vind ik geen slecht idee.
Avatar gebruiker
rtsrobintje
International
International
 
Berichten: 1294
Geregistreerd: zo 20 dec 2009, 20:11
Woonplaats: Finland

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor sandwish » do 23 sep 2010, 10:01

Ik hou me bewust uit deze discussie omdat ik dan verkeerde dingen zou zeggen. In mijn beroep kom ik teveel in contact met immigranten ... en dan bedoel ik niet de Nederlanders die naar hier komen voor het belastingvoordeel ;)
C:-) De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt C:-)
Avatar gebruiker
sandwish
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2134
Geregistreerd: za 13 jan 2007, 12:18
Woonplaats: Dendermonde

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor _Makke_ » do 23 sep 2010, 11:05

sandwish schreef:Ik hou me bewust uit deze discussie omdat ik dan verkeerde dingen zou zeggen. In mijn beroep kom ik teveel in contact met immigranten ... en dan bedoel ik niet de Nederlanders die naar hier komen voor het belastingvoordeel ;)


Maar wel die Nederlanders die hier tegen de Kathedraal komen pissen? 8)
_Makke_
Basisspeler
Basisspeler
 
Berichten: 903
Geregistreerd: di 02 mei 2006, 16:32
Woonplaats: Putte

Re: Immigratie en allochtonen

Berichtdoor Rhand » do 23 sep 2010, 15:36

rtsrobintje schreef:Misdadigers terugsturen is geen slecht idee. Onze gevangenissen zitten overvol en een groot deel van de gevangenen zijn allochtonen. Meestal zelfs geen Belgen of mensen met dubbele nationaliteit. Hier in België in de gevangenis zitten is relatief luxueus. Ik denk dat jullie ook liever hier zouden zitten dan in bvb een cel in Marokko.

Maar de criminelen naar hun land van herkomst terugsturen om daar hun straf uit te zitten vind ik geen slecht idee.


Probleem is dat je die mensen niet zomaar kunt terugsturen, er moeten eerst akkoorden met de landen van herkomst bestaan omtrent het terugsturen van criminelen. Ik ben geen expert, maar ik denk niet dat België veel van zulke akkoorden kent. En niet vergeten dat veel van die allochtone criminelen ook de Belgische identiteit bezitten, dus uitwijzen naar hun eigen land hoezo? Daar zijn ze toch al?
"En mijn stad, mijn stad is hard. En onuitstaanbaar arrogant."
Mauve en wit, een ploeg met pit,
altijd kleeeiiiiir veur de strijd,
en tot grootse dingen bereid,
't is een ploeg, nor men hart.

https://www.youtube.com/watch?v=mfgBScor518
Avatar gebruiker
Rhand
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2161
Geregistreerd: wo 25 okt 2006, 00:42
Woonplaats: Sundsvall
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee


Keer terug naar Even serieus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten