Operatie Kruisbanden

De serieuzere onderwerpen. Hier geen gezever!

Operatie Kruisbanden

Berichtdoor den ollie » di 23 nov 2010, 10:20

Ik speel op liefhebbers niveau voetbal,maar dit seizoen sloeg het noodlot op 4 september in de 1ste wedstrijd na amper 10' al toe! :'(
Maakte een draaibeweging bij het uitverdedigen en hoorde een dubbele krak!En ging door de knie en was voorbij!
Er ontstond geen echte zwelling omdat ik de eerste helft ijs had gelegd en dus dachten de teamgenoten dat het wel ging meevallen.
Maar ben dan naar spoed gegaan en daar zij de persoon die mij onderzocht dat het 9 op 10 kruisband was die geraakt was of over.Werden die dag 2 grote spuiten bloed uit mijn knie getrokken!Redelijk pijnlijk vond ik dit ze ;) .
En ben toen in de week erna geweest voor mri scan en het nieuws was niet goed!Kruisband was over en meniscus was ook zwaar beschadigd.
Ik mocht dus onder het mes,maar moest bellen voor een afspraak en die is dus morgen!Heb bijna 3 maanden mogen wachten :-X .
Dit zijn 3 maanden die verloren zijn zeker nu ik nog een lange tijd moet revalideren terug en 9 op 10 is mijn seizoen voorbij.
Zijn er mensen hier die ook al geopereerd werden aan de kruisbanden???
En had graag geweten hoe het bij jullie verliep en of dat de pijn een beetje te vergelijken valt zoals als het net gebeurd is of heb je nog meer last dan???
Bedankt alvast

Van een klein beetje een bezorgde Ollie ;)
den ollie
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd: di 09 nov 2010, 21:33
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Operatie Kruisbanden

Advertentie

Advertentie
 

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor Iker » di 23 nov 2010, 11:41

Zelf heb ik nog nooit iets aan mijn knie of enkel gehad. Gelukkig maar...

Ik heb wel een spierscheur gehad aan mijn schouder en ik heb daar nog altijd last van.
Zware dingen heffen kan ik wel maar ik krijg er nog altijd pijnscheuten in.

Nu een knie is dan misschien weer iets anders.
Ik ken wel al veel personen die het wel al aan de hand hebben gehad.
De revalidatie ligt volgens mij van persoon tot persoon.

Ik ken kerels die er geen last meer van hebben gehad. En gewoon op hun niveau blijven spelen.
Ik ken er ook die na hun heroptreden direct terug door hun knie gingen en opnieuw geopereerd moeten worden.

Volgens mij zal je je goed moeten verzorgen en zeker de nazorg serieus nemen. Ook zou ik nog niet te rap beginnen met spelen nadat een dokter zou zeggen: Je bent 100% in orde.
Je kan eens navragen of je ter extra bescherming geen knieband ofzo gebruikt?
Laatst bijgewerkt door Iker op di 23 nov 2010, 11:51, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Iker
Redacteur
 
Berichten: 3042
Geregistreerd: wo 25 okt 2006, 11:59
Woonplaats: Hasselt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: ??
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8414&p=283097#p283097

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor Ronne » di 23 nov 2010, 11:45

Ik heb van jongs af aan moeten stoppen met voetbal. Ik ging denk ik net bij de scholieren gaan voetballen. Maar toen maakte ik opeens een rare beweging en is er iets gebeurd met mijn knieschijf. Wat er gebeurd is weet ik zelf ook niet, het is nog altijd te pijnlijk om daarover te spreken. Mijn vader had dat ook, hij moest op zijn 24ste stoppen met voetballen dus was hij trainer geworden. Ik was jammer genoeg nog niet zo oud en daarom moest ik dus ook stoppen met in clubverband te spelen. Op aanraden van de arts dan wel. Nu speel ik van dit jaar wel cafévoetbal, maar toch durf ik nog altijd niet voluit gaan..
Avatar gebruiker
Ronne
Redacteur
 
Berichten: 6421
Geregistreerd: vr 28 aug 2009, 16:33
Woonplaats: Wevelgem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VV Coxyde
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8327&view=unread#unread

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor EE » di 23 nov 2010, 12:03

den ollie schreef:Ik speel op liefhebbers niveau voetbal,maar dit seizoen sloeg het noodlot op 4 september in de 1ste wedstrijd na amper 10' al toe! :'(
Maakte een draaibeweging bij het uitverdedigen en hoorde een dubbele krak!En ging door de knie en was voorbij!
Er ontstond geen echte zwelling omdat ik de eerste helft ijs had gelegd en dus dachten de teamgenoten dat het wel ging meevallen.
Maar ben dan naar spoed gegaan en daar zij de persoon die mij onderzocht dat het 9 op 10 kruisband was die geraakt was of over.Werden die dag 2 grote spuiten bloed uit mijn knie getrokken!Redelijk pijnlijk vond ik dit ze ;) .
En ben toen in de week erna geweest voor mri scan en het nieuws was niet goed!Kruisband was over en meniscus was ook zwaar beschadigd.
Ik mocht dus onder het mes,maar moest bellen voor een afspraak en die is dus morgen!Heb bijna 3 maanden mogen wachten :-X .
Dit zijn 3 maanden die verloren zijn zeker nu ik nog een lange tijd moet revalideren terug en 9 op 10 is mijn seizoen voorbij.
Zijn er mensen hier die ook al geopereerd werden aan de kruisbanden???
En had graag geweten hoe het bij jullie verliep en of dat de pijn een beetje te vergelijken valt zoals als het net gebeurd is of heb je nog meer last dan???
Bedankt alvast

Van een klein beetje een bezorgde Ollie ;)


Ik heb gelukkig maar nog geen ernstige blessure gehad. Daarom kan ik u alleen maar heel veel sterkte wensen! Veel beterschap makker!
Avatar gebruiker
EE
International
International
 
Berichten: 1089
Geregistreerd: di 17 feb 2009, 20:37

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor erdeebee » di 23 nov 2010, 12:23

Ik heb geluk gehad. Mijn mediale banden verrokken van mijn linkerknie, maar nog niets gescheurd en dus ook geen operatie. Daarbij kwam er wel nog een ontsteking en ik heb toch ook drie maanden uitgelegen. De eerste maanden na de blessure durf je niet voluit gaan vanaf je iets voelt, en ik heb er toch nog een aantal maanden last van gehad.

Maar ik ken anderen die gewoon revalideren van zo'n operatie en na acht maanden weer op een plein staan te basketten...
Afbeelding
Afbeelding
erdeebee & FMBel op Twitter
Avatar gebruiker
erdeebee
Projecten / Moderator
 
Berichten: 17354
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 18:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AFC Wimbledon
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor Stijnman77 » di 23 nov 2010, 16:36

Ik heb ooit mijn mediale band helemaal over gehad van de linkerknie (gecombineerd met een knieschijf die plots achteraan zat ipv vooraan) en dat heeft mij 8 maanden gekost voor ik terug sport deed.

En nu zit ik reeds 4 maanden in een revalidatie van een gescheurde quadricepspees (pees tussen quadriceps en knie). En gaat zeker nog 2 maanden duren voor ik wandel zonder brace.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stijnman77
Admin
 
Berichten: 3062
Geregistreerd: wo 02 aug 2006, 18:54
Woonplaats: Lubbeek
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: OH Leuven

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor den ollie » di 23 nov 2010, 19:24

Zoals ik hier een beetje kan lezen zal ik niet moeten hopen om dit seizoen nog een paar minuten te kunnen spelen eind april!
Dan is de competitie namelijk voorbij ;) .
Zal hopen om rond augustus dus klaar te zijn,das pas slecht nieuws.
Maar beter later datum dan misschien te vroeg en terug zo een tegenslag mee te maken!
Dat betekent dat ik dus mijn rentree zal maken op mijn 37,5 jaar :hmmz:
den ollie
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd: di 09 nov 2010, 21:33
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor erdeebee » di 23 nov 2010, 19:57

Inderdaad, zorg er maar voor dat je niet te vroeg terug begint. Dan begint de miserie pas echt.
Afbeelding
Afbeelding
erdeebee & FMBel op Twitter
Avatar gebruiker
erdeebee
Projecten / Moderator
 
Berichten: 17354
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 18:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AFC Wimbledon
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor grieksken » di 23 nov 2010, 20:20

succes met de operatie en revalidatie alvast. Ik heb nooit echt ernstige dingen gehad, buiten dat'k men voet ooit is serieus heb omgeslagen, toen wel 2 maande uitgelegen, maar door omstandigheden nooit mee naar de dokter geweest :p
John O'Connor @ Macclesfield Town F.C.! check it out now! https://www.fmbel.be/index.php/forum/viewtopic.php?f=266&t=8649
Avatar gebruiker
grieksken
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 3167
Geregistreerd: zo 29 okt 2006, 11:23
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor Fingon » wo 24 nov 2010, 13:00

Allereerst succes gewenst met de operatie en revalidatie. Zoals je ondertussen wel al doorhebt, kan het twee kanten uit na zo een blessure. Zelf heb ik 12 jaar gespeeld, vooral in de jeugd van een vierdeklasser. Ik heb er genoeg gezien dat steeds last bleven hebben, maar er waren er ook, waaronder ikzelf, die vrijwel nooit meer last hebben. Ik had wel niet zo een zware blessure maar mijn meniscus was toch mooi geraakt en heb enkele maanden stil gelegen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Fingon
Redacteur
 
Berichten: 399
Geregistreerd: za 03 maart 2007, 20:15
Woonplaats: Leuven/Haacht/Wevelgem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor M0n3y » wo 24 nov 2010, 20:28

Een vriend van mij heeft tijdens een tennismatch zijn kruisbanden gescheurd (heb ik trouwens zien gebeuren, das geen schoon zicht :erm: ) en hij is geopereerd geweest.
Dat was einde mei en nu loopt hij nog rond met een brace.
Dat zijn dus al 6 maanden en hij mag pas terug op competitieniveau tennissen binnen 2-4 maand.
Hij zegt wel dat uw bovenbeen spieren zo goed als weg zijn, daarvoor gaat hij naar de kinesist.
Het kan zijn dat ik hem zaterdag zie en dan zal ik hem vragen wat er allemaal bij komt kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Do you know why i like guns more than women? On a gun you can put a silencer.
Avatar gebruiker
M0n3y
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2941
Geregistreerd: do 20 dec 2007, 18:33
Woonplaats: Zaventem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor rtsrobintje » wo 24 nov 2010, 21:59

Aangezien ik alleen passief sport heb ik geen ervaring met langdurige blessures.

Maar doordat mijn knie, door onbekende redenen, een beetje naar rechts is gegroeid, staat mijn onderbeen en mijn voet ook een beetje naar rechts gericht in rust. Maar om te stappen en te lopen moet die recht komen. Op zich geen probleem, maar door die lichte inspanning die dat kost loop ik niet normaal en zal ik nooit echt snel kunnen sprinten ofzo. Daarom ben ik gestopt met voetballen, al heel snel zelfs.
Avatar gebruiker
rtsrobintje
Projecten
 
Berichten: 1583
Geregistreerd: zo 20 dec 2009, 19:11
Woonplaats: Aalst, Belgie
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: FC Suduroy

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor den ollie » do 25 nov 2010, 17:13

Ben blij dat ik weer in mijn eigen huisje ben en kan rusten in mijn zetelke met de laptop naast mij ;) !Waant in het ziekenhuis is toch gans iets anders ze.Al doen ze hun best,thuis is altijd aangenamer natuurlijk.Is nu wel op de tanden bijten :doh:
maar dat had ik wel verwacht,binnen 14 dagen terug voor draadjes eruit en hopelijk is het ontzwollen!Want moet 13de december terug en wil niet bloed of vocht eruit getrokken worden dag voor mijn verjaardag ze :( !bedankt voor jullie verhalen alvast,grtz den ollie ;)
den ollie
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd: di 09 nov 2010, 21:33
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor Stijnman77 » do 25 nov 2010, 19:48

Goh, ontzwellen hangt niet altijd samen met vocht en bloed hoor. Ik ben op 22 juli geopereerd, er zit geen vocht of bloed dat er uit moet getrokken worden en mijn knie is nog steeds gezwollen. Dus niet direct wanhopen daarover.

Heb jij nog draadjes?? Want tegenwoordig werken ze toch zowat altijd met haakjes?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stijnman77
Admin
 
Berichten: 3062
Geregistreerd: wo 02 aug 2006, 18:54
Woonplaats: Lubbeek
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: OH Leuven

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor den ollie » do 02 dec 2010, 16:22

zou het niet weten,denk draadjes!maar heb het nog niet zelf gezien door de pleisters ;-)!inderdaad nietjes kan ook!ben 3 jaar geleden ooit geopereerd aan mijn dij na plettrauma door tussen clarck te zitten!zaten er toen 21 nietjes in :( !verloopt voorlopig wel goe!alleen haat ik mijn dagelijkse inspuitingen in mijn buik!nog tot zondag dan ben ik daar vanaf!moet op 13 december op controle net dag voor men verjaardag ;)
den ollie
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 168
Geregistreerd: di 09 nov 2010, 21:33
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Operatie Kruisbanden

Berichtdoor Stijnman77 » do 02 dec 2010, 22:16

Die spuiten was ik ook geen fan van. Blij toen die voorbij waren :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stijnman77
Admin
 
Berichten: 3062
Geregistreerd: wo 02 aug 2006, 18:54
Woonplaats: Lubbeek
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: OH Leuven


Keer terug naar Even serieus

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

NOV
23

23/11/2010 - 05/01/2011
1-1 challenges 2011: Groepsrondes

DEC
12

12/12/2010 - 23/12/2010
FMBel Forum Awards 2010: Stemming

DEC
20

20/12/2010 - 25/12/2010
Nominaties Literatuurprijs FM2011

DEC
26

26/12/2010 20:00 - 21:00
Bekendmaking Winnaar Literatuurprijs FM2011

DEC
27

27/12/2010 20:00 - 22:00
FMBel Forum Awards 2010: Uitreiking

Wist je dat?

Je zelf ook gidsen kan toevoegen en je daarvoor beschikt over dezelfde tools als de hoofdredacteurs? Je hoeft gewoon in te loggen en dan in het menu kiezen voor "Gebruiker->Content Toevoegen"

Interessante links
Partners

Managers United