Iendracht Oilsjt back to glory

Post hier de prestaties van je FM2011 team als je geen zin hebt om er een verhaal rond te schrijven.

Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » do 16 dec 2010, 20:26

Nu de nieuwe patch is gearriveerd wil ik mij eens wagen aan een uitgebreide carrière met de ploeg die ik in mijn hart draag, namelijk derdeklasser VC Eendracht Aalst 2002. Ik ben van plan om dit alles te doen met een aantal doelstellingen en voorwaarden die ik hoop te kunnen behalen en behouden.

Afbeelding

1. Doelstellingen:

In eerste instantie houden we het bij de huidige clubdoelstelling: Promoveren naar tweede klasse tegen 2012. De prognose voor het seizoen 2010-2011 is 1ste plaats, dus dit zou geen probleem mogen zijn.

Eenmaal 2de klasse is bereikt geef ik ons tot 2015 om in de top 5 van tweede klasse te raken, als dit lukt, zouden we er het jaar nadien moeten in slagen om te promoveren.

Wanneer we in eerste klasse aankomen is de eerste prioriteit natuurlijk om niet te degraderen. Zodra we ons buiten de degradatiezone bevinden is het de bedoeling om een gooi naar de bekertitel te doen.
Langzaam maar zeker kunnen we zo naar de top in eerste klasse opklimmen, en uiteindelijk zou ik graag in 2022 een Europese verschijning kunnen maken.

Zo zouden we in 12 jaar tijd kunnen staan waar Eendracht Aalst 15 jaar geleden stond.

2. Voorwaarden:

- De A-kern zal bestaan uit 22 spelers, waarvan de helft een volwaardig 2de elftal is dat elke week een vriendschappelijke match speelt om over voldoende matchritme te beschikken.

- In totaal wil ik te allen tijde 11 spelers van Belgische nationaliteit in de club hebben, dit mag ook de tweede nationaliteit van de speler zijn. Deze spelers moeten niet noodzakelijk tot het basiselftal behoren.

3. Conclusie:

Langs de ene kant heb ik me voldoende tijd gegeven voor elke doelstelling, zeker in de aanloop van mijn carrière, natuurlijk weet iedereen dat enkele blessures alle plannen in de war kunnen sturen, dus tijdens het verloop van mijn carrière zal de haalbaarheid van elke doelstelling na afloop van elk seizoen worden geëvalueerd.

De eerste update volgt vanavond of morgenmiddag, hierin zullen de in- en uitgaande tranfsers worden getoond en ook de tactiek die ik straks tijdens de oefanmatchen zal proberen samenstellen.
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Iendracht Oilsjt back to glory

Advertentie

Advertentie
 

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor sandwish » do 16 dec 2010, 21:00

veel succes met ons geburen ;)
C:-) De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt C:-)
Avatar gebruiker
sandwish
Admin
 
Berichten: 2470
Geregistreerd: za 13 jan 2007, 11:18
Woonplaats: Dendermonde
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Sporting Lokeren

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Piussi » do 16 dec 2010, 21:13

Succes ermee !
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
Moderator
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 20:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Verbr. Geel-Meerhout
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8546&view=unread#unread

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Ronne » do 16 dec 2010, 22:39

Succes met deze toffe ploeg! :)
Avatar gebruiker
Ronne
Redacteur
 
Berichten: 6415
Geregistreerd: vr 28 aug 2009, 16:33
Woonplaats: Wevelgem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VV Coxyde
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8327&view=unread#unread

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » do 16 dec 2010, 23:10

Bedankt iedereen!
Ik ben druk aan het experimenteren met de tactiek, maar dit zal verder voor morgen zijn. De update volgt van zodra we met het seizoen van start gaan.
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor bonte » do 16 dec 2010, 23:30

veel succes!!
Niks zaliger dan achter een voetbalmatch wat te gaan afpilsen!!
Avatar gebruiker
bonte
Scholier
Scholier
 
Berichten: 52
Geregistreerd: ma 29 nov 2010, 13:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » vr 17 dec 2010, 02:14

Ik heb toch nog maar even verder gedaan, en de ploeg is nu min of meer klaar om aan de competitie te beginnen.

Start seizoen 2010-2011

Afbeelding

Guillaume Legros zorgt voor versterking in de aanval. Zijn vorige seizoen bij Visé was een van de betere van zijn carrière, hij verscheen slechts 12 keer en scoorde 8 goals, niets speciaals dus als je dat al een hoogtepunt moet gaan noemen. Ik hoop met Eendracht Aalst het beste uit deze spits te halen, hij krijgt in elk geval het voordeel van de twijfel en verdient een basisplaats naast Moreels/Depoitre die in beurtrol in de basis zullen spelen.
Ook de verdedigers Quantin Durieux en Ongoly Theddy krijgen beiden een basisplaats in het elftal, het zijn beiden prima koppers, dus ik hoop dat ze af en toe een goaltje kunnen meepikken. Durieux zal vast blijven spelen op een centrale positie terwijl Ongoly indien nodig de positie van rechtsbak kan overnemen.

Deze drie versterkingen hebben allemaal een contract tot 2012 gekregen, hun prestaties in de komende 2 jaren zullen bepalen of ze nog kunnen/mogen meedraaien in tweede klasse.

Uitendelijk is er nog Kitenge Béni, deze jonge middenvelder heb ik laten overkomen in de hoop dat hij ons team kan versterken eenmaal we in tweede klasse spelen.
Brecht Moreels heb ik jammer genoeg moeten laten gaan, mijn A-Kern bestond met de nieuwe aanwinsten uit 23 spelers en aangezien Becht niet meer in de plannen pastte was het beter om hem de kans te geven ergens anders zijn geluk te gaan zoeken.

Afbeelding

Ik heb voor een 4-2-4 opstelling gekozen, deze lijkt erg populair te zijn dit jaar en ik heb ook meteen ondervonden waarom:

Afbeelding

De eerste 3 wedstrijden gingen erg vlotjes ook al stonden enkele dingen nog niet op punt, maar toen heb ik toch wel een klein dipje gekend 3 wedstrijden lang. De clubs waren wel van een groter kaliber dan ons, maar tijdens het bekijken van de wedstrijden verontrustte het mij toch dat er zo gemakkelijk gaten ontstonden in de verdediging. Na wat nodige studiemateriaal te raadplegen kreeg Durieux de taak om de rugdekking te verzorgen, en Ongoly nam de taak als stopper op zich. Dit systeem bleek veel efficiënter te werken dan de gewone verdedigende rol die ik hen eerst had gegeven.
Genoa wist blijkbaar niet wat hen overkwam, maar geluk speelde ook wel een belangrijke factor met o.a. een own goal van Alessio Scarpi net voor de rust en een late corner in de 92ste minuut die werd binnengekopt door ingevallen verdediger Niels De Schutter. De eerste goal was een kopbal van de nieuwe spits Legros op een bijzonder verre voorzet.

Ik hoop dat we met evenveel geluk ons seizoen kunnen starten, het komende weekend probeer ik tot aan de winterstop te raken. Eenmaal dat zover is breng ik verslag uit met de voorlopige tussenstand en eventuele wijzigingen.
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » vr 17 dec 2010, 15:55

Afbeelding

Ik had graag nog iets langer voor de beker gespeeld, maar FC Luik was technisch te sterk voor ons in deze wedstrijd. Het geluk dat ik tegen Genoa kende was blijkbaar vervlogen, kapitein Filipovic mistte tijdens de schrafschoppenreeks zijn tweede strafschop op de avond. Hij was echter niet alleen, geen enkele speler slaagde erin een strafschop tussen de palen te krijgen, keeper Ristovic stond erbij, keek er naar, en zag dat de klus geklaard was zonder zijn tussenkomen. In de toekomst een speler aantrekken die er tenminste in slaagt om een strafschop juist te plaatsen, zou dus geen overbodige luxe zijn, een slecht genomen penalty is altijd een pijnlijk gemist doelpunt en al zeker in dergelijk matchen.
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor stvvrules » vr 17 dec 2010, 16:01

Spijtig dat je na strafschoppen al uit de beker vliegt. Succes met Oilsjt in de competitie
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
stvvrules
Projecten
 
Berichten: 7901
Geregistreerd: ma 13 nov 2006, 19:10
Woonplaats: Hasselt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Stvv, Tiras
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8557&view=unread#unread

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor claudemilis » vr 17 dec 2010, 16:41

jammer van de beker en veel succes in de competitie
claudemilis
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 3019
Geregistreerd: zo 29 maart 2009, 02:20
Woonplaats: tienen

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » vr 17 dec 2010, 19:15

Bedankt iedereen, het is inderdaad jammer dat we niet langer konden meedraaien, maar uiteindelijk is de competitie het enige dat telt.

Na onze bekermatch praatte ik al over toekomstige versterking, en 3 matchen later komt er al eentje bij net voor het aflopen van de transferperiode. Het is echter geen expert wat het nemen van strafschoppen betreft, verre van:
Afbeelding

Deze 23-jarige Ghanees was spotgoedkoop in vergelijking met het potentieel dat hij ons te bieden heeft, hij kan zeker nog lange tijd in tweede klasse meedraaien als alles goed gaat. Op zich deed De Castro het niet slecht als rechtsbak, maar nu Emmanuel Anafri zich bij onze rangen voegt hoop ik dat hij zal kunnen schitteren in het basiselftal in de plaats van Olivier. Deze nieuwe aankoop samen met de eerder gearriveerde Durieux en Ongoly plaatsen ons in een luxepositie wat verdediging betreft, en al zeker op de rechtsbak.

Uiteraard moest er met de komst van Anafri een andere brave ziel vertrekken. Thomas Troch is hier het slachtoffer van geworden. Op zich is Thomas een prima aanvallende middenvelder, maar in de realiteit speelt hij door omstandigheden enkel nog bij de B-kern van Eendracht Aalst (wat in principe serieus onder zijn niveau ligt) en het stoorde mij lichtelijk om daarvan te gaan afwijken. Het feit dat het ons niets koste om zijn contract te ontbinden was nog een extra pluspunt. Sorry Thomas, volgende keer beter!

Nog even een overzichtje van de eerste 3 competitiewedstrijden meegeven:
- Deinze - Aalst : 2-5
- Aalst - Torhout : 3-1
- Coxyde - Aalst : 1-3

We hebben ons dus mooi herpakt na de nederlaag in de bekermatch, de nieuwe spits Legros pikte al 2 doelpunten mee in de competitie, onze spits uit de reserve "Ewout Denys" krijgt door goeie resultaten en reeds 3 goals de kans om zich te bewijzen als tweede spits in het basiselftal, en Ongoly liet zien dat zijn vaardigheid in het koppen er niet alleen op papier goed uitziet door 2 goals binnen te koppen vanaf de verste paal bij een corner.

Geen transfers meer nu, tenzij misschien nog een jeugdtalent dat toevallig in het oog springt. We hebben enkel de competitie om ons op te concentreren. Geen updates meer tot de winterperiode nu, tot dan!
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Tiaz » vr 17 dec 2010, 21:47

Bij je tactiek staat er een "X" en een "K" bij je centrale verdedigers? Waarvoor staat dat?
Veel succes bij Aalst!
Tiaz
Preminiem
Preminiem
 
Berichten: 5
Geregistreerd: zo 10 okt 2010, 10:58
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » vr 17 dec 2010, 22:54

Tiaz schreef:Bij je tactiek staat er een "X" en een "K" bij je centrale verdedigers? Waarvoor staat dat?
Veel succes bij Aalst!


De "K" staat voor rugdekking en de "X" voorstopper, dit zijn taken die je aan je centrale verdedigers kan toewijzen naast het gewone verdedigen.
Het is voor mij de eerste keer dat ik deze taken gebruik, en ik heb de indruk dat er in het midden minder gaten vallen in de verdediging. De meeste tegengoals krijg ik telkens via voorzetten van diepe flankspelers.
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor smetje » vr 17 dec 2010, 23:42

Succes bij de mooiste club ter wereld.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Admin
 
Berichten: 7561
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 00:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Juventus (FM10)

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor grieksken » za 18 dec 2010, 16:13

succes, het begin is alvast goed :)
John O'Connor @ Macclesfield Town F.C.! check it out now! https://www.fmbel.be/index.php/forum/viewtopic.php?f=266&t=8649
Avatar gebruiker
grieksken
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 3165
Geregistreerd: zo 29 okt 2006, 11:23
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor erdeebee » zo 19 dec 2010, 03:29

Succes bij Aalst!
Afbeelding
Afbeelding
erdeebee & FMBel op Twitter
Avatar gebruiker
erdeebee
Projecten / Moderator
 
Berichten: 17352
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 18:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AFC Wimbledon
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor claudemilis » zo 19 dec 2010, 09:31

mooie 9/9 gehaald en mooie versterking.
claudemilis
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 3019
Geregistreerd: zo 29 maart 2009, 02:20
Woonplaats: tienen

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Oilsjteneer » zo 19 dec 2010, 12:30

Ik ben een andere skin gaan gebruiken, de vorige was me iets te moeilijk leesbaar bij momenten, ik hou het wat simpeler nu.

De spelers van Eendracht Aalst hadden er duidelijk zin in, en hebben tot nu toe een fatastische reeks neer gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Als manager kan je er enkel maar van dromen van zulke resultaten, de enige grote tegenslag die we kenden was tegen Sint-Niklaas. Zij waren op dat moment aan een al even goede reeks bezig, hun 2 spitsen waren beiden topschutter van derde klasse. Gelukkig groeide Legros boven hen uit, en konden we ons succes verder zetten terwij het bij Sint-Niklaas wat minder begon te gaan. Geen enkele club vormt op dit moment nog een rechtstreekse bedreiging, ik kan alleen maar hopen dat de spelers na de winterstop even mooi bezig blijven en dat we nog wat meer plaatsjes in de statistieken kunnen veroveren.

Afbeelding

Wat me opvalt is dat de spelers vaak een wedstrijdgemiddelde halen van boven de 7, wat grotendeels te danken is aan het systeem van de wekelijkse vriendschappelijke wedstrijden. Als een spits er niet in slaagt een bal in het net te krijgen, of een verdediger zit in een zwaar dipje, dan stel ik deze mee op met mijn reservespelers zodat ze hopelijk betere resultaten gaan boeken tegen een zwakkere ploeg.
Het is ook handig om stap voor stap de verbetering van bepaalde spelers te kunnen opvolgen, als ik merk tijdens vriendschappelijke wedstrijden dat een speler het beter doet dan zijn collega in de basis maakt hij al gouw een promotiekans binnen het elftal.

Ook het bestuur hoor je niet klagen, dit systeem brengt namelijk aardig wat geld in de clubkas.

Afbeelding

De toekomst voor Eendracht Aalst ziet er rooskleurig uit, we zouden al een serieuze tegenslag moeten kennen om geen kampioen meer te spelen. De rest van het seizoen gaan we de clubkas nog wat meer proberen speizen, en zorgen dat de spelers blijven verder groeien. Tot eind februari krijgt iedereen de kans om zich te bewijzen, 13 van de 22 contracten lopen dit jaar af en het wordt tijd voor mij om te beslissen wie er verder kan in tweede klasse, en wie andere oorden mag gaan opzoeken. Ik hou al vast een oogje in het zeil voor mogelijke vervangers van een hoger niveau.
Oilsjteneer
Kadet
Kadet
 
Berichten: 17
Geregistreerd: do 16 dec 2010, 19:35
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: VC Eendracht Aalst 2002

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Maesie » zo 19 dec 2010, 12:35

Amai, sterk bezig! Op naar tweede klasse ;)
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maesie
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 4078
Geregistreerd: zo 02 dec 2007, 12:11
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8347&view=unread#unread

Re: Iendracht Oilsjt back to glory

Berichtdoor Piussi » zo 19 dec 2010, 12:36

Welke skin is deze?
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
Moderator
 
Berichten: 2402
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 20:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Verbr. Geel-Meerhout
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8546&view=unread#unread

Volgende

Keer terug naar Presentaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

NOV
23

23/11/2010 - 05/01/2011
1-1 challenges 2011: Groepsrondes

DEC
12

12/12/2010 - 23/12/2010
FMBel Forum Awards 2010: Stemming

DEC
20

20/12/2010 - 25/12/2010
Nominaties Literatuurprijs FM2011

DEC
26

26/12/2010 20:00 - 21:00
Bekendmaking Winnaar Literatuurprijs FM2011

DEC
27

27/12/2010 20:00 - 22:00
FMBel Forum Awards 2010: Uitreiking

Wist je dat?

Je zelf ook gidsen kan toevoegen en je daarvoor beschikt over dezelfde tools als de hoofdredacteurs? Je hoeft gewoon in te loggen en dan in het menu kiezen voor "Gebruiker->Content Toevoegen"

Interessante links
Partners

Managers United