Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Alles wat te maken heeft met het Belgisch Voetbal.

Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor maloveyo » zo 26 dec 2010, 15:10

Afbeelding


Charleroi - Germinal Beerschot Uitgesteld

Spoiler: toon
Dank U Koning Winter!


KV Mechelen - KV Kortrijk Uitgesteld

Spoiler: toon
Sneeuw gooit roet in het eten.


Eupen - Zulte-Waregem Uitgesteld

Spoiler: toon
Skieën wordt er hier gedaan...


Westerlo - Lokeren Uitgesteld

Spoiler: toon
Het Kuipje is gevuld met een witte smurrie.


Cercle Brugge - Standard (1-0) 1-0

Spoiler: toon
34' Reynaldo 1-0


AA Gent - Club Brugge (0-2) 0-2

Spoiler: toon
24' I. Perisic 0-1
33' D. Kouemaha 0-2


Anderlecht - Lierse (2-0) 6-0

Spoiler: toon
04' R. Juhasz 1-0
42' R. Lukaku 2-0
60' M. Wasilewski 3-0
70' M. Boussoufa 4-0
86' P. Chavarria 5-0
89' M. Boussoufa 6-0


Rc. Genk - Sint-Truiden (0-0) 0-0

Spoiler: toon
tb
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
Admin
 
Berichten: 2171
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 16:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Advertentie

Advertentie
 

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor sandwish » zo 26 dec 2010, 15:35

Standard uit alweer verloren ...

En deze speeldag is nogmaals propaganda voor kerstvoetbal :headbang: :devil:
C:-) De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt C:-)
Afbeelding
Avatar gebruiker
sandwish
Admin
 
Berichten: 2522
Geregistreerd: za 13 jan 2007, 11:18
Woonplaats: Dendermonde
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Sporting Lokeren

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor erdeebee » zo 26 dec 2010, 16:31

Carcela was voor mij de beste man op het veld. Goeie passing enzo, alleen jammer (behalve vandaag tegen Cercle niet zo jammer ;) ) dat zijn ploegmaten er niets mee doen.

En ik twijfel over die laatste fase. Hij heeft bal én man...
Afbeelding
Afbeelding
erdeebee & FMBel op Twitter
Avatar gebruiker
erdeebee
Projecten / Moderator
 
Berichten: 17596
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 18:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AFC Wimbledon
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Rendinho » zo 26 dec 2010, 20:08

Coosemans, Van Acker, eigen jeugd een hele wedstrijd gespeeld... en wat komt er van? Een supergoeie overwinning op Gent!! Coosemans mogen ze van mij 1e keeper maken voor de rest van het seizoen, heerste in de lucht en ook op zijn lijn was hij subliem! Van Acker supergoed gewerkt voor het team, duizend maal meer inzet dan Vadis! Ze hebben eindelijk eens wat defensieve zekerheid ingebouwd achteraan en het loont. Alleen jammer van die rode kaart, in Engeland lachen ze daar mee... was hoogstens geel, dan moesten De Smet en zeker El Ghanassy (schwalbe) ook geel hebben gekregen maar blijkbaar werken de regels nog altijd maar in 1 richting!
Cetero censeo birrum bibendum ess

Afbeelding
Afbeelding
Rendinho
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 297
Geregistreerd: za 11 nov 2006, 16:20
Woonplaats: Wingene
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Piussi » zo 26 dec 2010, 22:08

Ik kan maar 1 ding zeggen.. Club is gewoon ne middenmoter.. 3 keer aan de goal geweest (proficiat dat je dan 2 keer scoort) en voor de rest tijd winnen en zagen..

Ik vind de Coosemans wel beter als Stijnen me dunkt!
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
Moderator
 
Berichten: 2486
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 20:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Verbr. Geel-Meerhout
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8546&view=unread#unread

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Iker » zo 26 dec 2010, 22:14

Piussi schreef:Ik kan maar 1 ding zeggen.. Club is gewoon ne middenmoter.. 3 keer aan de goal geweest (proficiat dat je dan 2 keer scoort) en voor de rest tijd winnen en zagen..

Ik vind de Coosemans wel beter als Stijnen me dunkt!


Als je Club een middenmoter noemt, dan moet je dit ook tegen Standard zeggen.
Die staan momenteel zelfs onder Club met 8 verliesmatchen....

Als je dan toch een woord wilt gebruiken zeg dan dat ze een subtopper geworden zijn en dat er maar 1 topclub meer is in Belgie en dat is dan Anderlecht want die staan altijd waar ze moeten staan.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Iker
Redacteur
 
Berichten: 3055
Geregistreerd: wo 25 okt 2006, 11:59
Woonplaats: Hasselt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: ??
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8414&p=283097#p283097

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Maesie » zo 26 dec 2010, 22:15

Bwa, het is niet omdat die jongen een goede wedstrijd speelt dat hij nu al de nummer één van Brugge moet worden. Misschien maakt hij de volgende wedstrijd een enorme blunder en krijgt hij iedereen over zich heen ..
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maesie
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 4163
Geregistreerd: zo 02 dec 2007, 12:11
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8347&view=unread#unread

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Piussi » zo 26 dec 2010, 22:17

Iker schreef:
Piussi schreef:Ik kan maar 1 ding zeggen.. Club is gewoon ne middenmoter.. 3 keer aan de goal geweest (proficiat dat je dan 2 keer scoort) en voor de rest tijd winnen en zagen..

Ik vind de Coosemans wel beter als Stijnen me dunkt!


Als je Club een middenmoter noemt, dan moet je dit ook tegen Standard zeggen.
Die staan momenteel zelfs onder Club met 8 verliesmatchen....

Als je dan toch een woord wilt gebruiken zeg dan dat ze een subtopper geworden zijn en dat er maar 1 topclub meer is in Belgie en dat is dan Anderlecht want die staan altijd waar ze moeten staan.


Akkoord met middenmoter overdrijf ik misschien.. Maar ik vind het wat ver gaan om van een supergoeie overwinning te spreken.. proficiat dat Brugge wint degene die de kansen afmaakt wint.. Maar geweldig was het toch allemaal niet
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
Moderator
 
Berichten: 2486
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 20:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Verbr. Geel-Meerhout
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8546&view=unread#unread

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Iker » zo 26 dec 2010, 22:27

Piussi schreef:
Iker schreef:
Piussi schreef:Ik kan maar 1 ding zeggen.. Club is gewoon ne middenmoter.. 3 keer aan de goal geweest (proficiat dat je dan 2 keer scoort) en voor de rest tijd winnen en zagen..

Ik vind de Coosemans wel beter als Stijnen me dunkt!


Als je Club een middenmoter noemt, dan moet je dit ook tegen Standard zeggen.
Die staan momenteel zelfs onder Club met 8 verliesmatchen....

Als je dan toch een woord wilt gebruiken zeg dan dat ze een subtopper geworden zijn en dat er maar 1 topclub meer is in Belgie en dat is dan Anderlecht want die staan altijd waar ze moeten staan.


Akkoord met middenmoter overdrijf ik misschien.. Maar ik vind het wat ver gaan om van een supergoeie overwinning te spreken.. proficiat dat Brugge wint degene die de kansen afmaakt wint.. Maar geweldig was het toch allemaal niet


Tuurlijk niet. Brugge heeft deze keer gewonnen op kracht, wat gewoon Club moet zijn.
Supergoed was het niet maar als je 0-2 gaat winnen op Gent, dan vind ik het een mooie overwinning.
Kan misschien een wedstrijd zijn die ze nodig hadden.

Voor Club is ook het goed dat ze Gent met de voetjes terug op de grond zetten.
Ik vond het zeer arrogant dat ze Club zo afschreven, wie hoog vliegt ....
Brugge kan beter en moet beter en hopelijk denken ze nu weer niet... we zijn er... we komen er wel.
Ze zullen elke match zo moeten strijden!
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Iker
Redacteur
 
Berichten: 3055
Geregistreerd: wo 25 okt 2006, 11:59
Woonplaats: Hasselt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: ??
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8414&p=283097#p283097

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor sandwish » zo 26 dec 2010, 23:11

Niet blindstaren op de stand hé mannen ;) Ik vind het straf dat wij met 3 matchen minder nog altijd in de top-6 staan ... dat zegt alles over die zogeheten G5 ...
C:-) De wet is de wet en ik kijk er op toe dat deze gevolgd wordt C:-)
Afbeelding
Avatar gebruiker
sandwish
Admin
 
Berichten: 2522
Geregistreerd: za 13 jan 2007, 11:18
Woonplaats: Dendermonde
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Sporting Lokeren

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor EE » ma 27 dec 2010, 10:20

sandwish schreef:Niet blindstaren op de stand hé mannen ;) Ik vind het straf dat wij met 3 matchen minder nog altijd in de top-6 staan ... dat zegt alles over die zogeheten G5 ...


Lokeren is inderdaad goed bezig, straf wat die mannen doen.

Je kan de hele discussie ook zo bekijken. De hele "top" is breder geworden in België. Het is inderdaad zo dat het eigenlijk iedereen tegen anderlecht is geworden :D Volgens mij kan je dus zoals hierboven al gezegd alleen nog maar spreken van 1 topclub en de rest subtoppers.
Avatar gebruiker
EE
International
International
 
Berichten: 1143
Geregistreerd: di 17 feb 2009, 20:37

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor smetje » ma 27 dec 2010, 23:16

Eigenlijk vind ik het spijtig dat Club gewonnen heeft. Tegen Charleroi zullen ze ook wel winnen, waardoor ze de noodzakelijke 6 op 6 pakken. Koster mag dus blijven en alles zal weer goed zijn terwijl Club momenteel toch nog met een hele hoop problemen af te rekenen heeft.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Admin
 
Berichten: 7631
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 00:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Manchester City

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor maloveyo » ma 27 dec 2010, 23:39

smetje schreef:Eigenlijk vind ik het spijtig dat Club gewonnen heeft. Tegen Charleroi zullen ze ook wel winnen, waardoor ze de noodzakelijke 6 op 6 pakken. Koster mag dus blijven en alles zal weer goed zijn terwijl Club momenteel toch nog met een hele hoop problemen af te rekenen heeft.


Ik weet niet of de oplossing is om Koster buiten te gooien. Ze zouden vooral eens moeten kijken naar hun eigen daar in de bestuurskamer. En wie zou jij dan als vervanger laten komen? Glen De Boeck, die in de tribune zat afgelopen wedstrijd? Het grootste heikele punt is vooral de scouting bij Club denk ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
Admin
 
Berichten: 2171
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 16:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor smetje » di 28 dec 2010, 00:03

maloveyo schreef:
smetje schreef:Eigenlijk vind ik het spijtig dat Club gewonnen heeft. Tegen Charleroi zullen ze ook wel winnen, waardoor ze de noodzakelijke 6 op 6 pakken. Koster mag dus blijven en alles zal weer goed zijn terwijl Club momenteel toch nog met een hele hoop problemen af te rekenen heeft.


Ik weet niet of de oplossing is om Koster buiten te gooien. Ze zouden vooral eens moeten kijken naar hun eigen daar in de bestuurskamer. En wie zou jij dan als vervanger laten komen? Glen De Boeck, die in de tribune zat afgelopen wedstrijd? Het grootste heikele punt is vooral de scouting bij Club denk ik.


Brugge heeft totaal geen scoutingsapparaat en dat is inderdaad een catastrofe.

Ik denk dat Koster te braaf is voor deze groep. Ze hebben een ervaren trainer nodig die al voor de prijzen gespeeld heeft en vooral gezag heeft. Broos heeft de laatste jaren een klaagmentaliteit opgebouwd, maar doet het toch overal. Maar daar zijn ze te laat voor. Ik zie niet direct iemand die vrij is in België. Als ze haalbaar zijn denk ik dus aan namen als Martin Jol, Chrisitan Gross, ... (zijn ook namen die circuleren op BZ forum).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Admin
 
Berichten: 7631
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 00:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Manchester City

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor Stijnman77 » di 28 dec 2010, 00:07

Sorry, maar iemand als Jol is absoluut niet haalbaar voor Club hoor.

En als er iemand moet vliegen in Brugge is het toch wel Devroe.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stijnman77
Admin
 
Berichten: 3128
Geregistreerd: wo 02 aug 2006, 18:54
Woonplaats: Lubbeek
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: OH Leuven

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor maloveyo » di 28 dec 2010, 15:59

Stijnman77 schreef:Sorry, maar iemand als Jol is absoluut niet haalbaar voor Club hoor.

En als er iemand moet vliegen in Brugge is het toch wel Devroe.


Dat bedoelde ik inderdaad ook Stijn.

Heeft er iemand toevallig de koele reactie gezien tussen devroe en Jonckheere? Naar het schijnt ging het heel afstandelijk en nors aan toe op de tribune. Zou er al een haar in de boter zitten tussen die 2?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
Admin
 
Berichten: 2171
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 16:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor smetje » di 28 dec 2010, 16:07

Stijnman77 schreef:Sorry, maar iemand als Jol is absoluut niet haalbaar voor Club hoor.

En als er iemand moet vliegen in Brugge is het toch wel Devroe.


Zou kunnen dat Jol niet haalbaar is, maar soms moet je zwaar durven investeren in een toptrainer die zichzelf op termijn terug betaald. Doordat ze geen scouting hebben en altijd afkomen met namen die iedere voetballiefhebber kan noemen, gooien ze ook het geld buiten door te veel te betalen voor "gehypte" spelers. Een Vleminckx zou Brugge waarschijnlijk wel iets kunnen bijbrengen, maar als je die nu haalt, betaal je veel te veel want hij is de topschutter van Nederland. Je mag nog halen wat je wil, als je geen toptrainer haalt, zal je nooit de gewenste resultaten behalen. Daarom vind ik dat ze nu eerst eens moeten investeren in een toptrainer (die mag dan zelfs ruime zeggenschap hebben over transfers, een soort manager naar Engels model) en een scoutingscel. Devroe mag het dus mee afbollen met Koster en de rest van de technische staff (Verlinden was een goeie keeper, maar als trainer hoor ik er niet te veel goed van).

Brugge heeft bij mijn weten nooit een scouting gehad. Maar Van Hove had wel goede contacten en kende de juiste mensen om onbekende toppers als Amokachi, Stanic, Spehar, ... te halen. Toen Degryse overnam wou Van Hove zijn kennis doorgeven, maar Degryse vond dat niet nodig en vanaf dan is het serieus beginnen mislopen. En Degryse en Devroe hebben ook wel goeie transfers gedaan, maar altijd spelers die iedereen kon vinden (bv. de topschutter van het vorige seizoen met Sterchelé en Akpala). Vargas is misschien de enige verrassende naam (soms heb je waarschijnlijk al eens geluk met wat managers je aanbieden)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Admin
 
Berichten: 7631
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 00:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Manchester City

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor ThomasDB123 » di 28 dec 2010, 16:23

Hun scouting is misschien niet top, maar van een Anderlecht - hier toch dé topclub genoemd - kan je dat (soms) ook zeggen hoor. En Jacobs kan je nu ook moeilijk de Belgische Guardiola, Ferguson of Mourinho gaan noemen.

En ondanks die scouting loopt in Brugge toch wel genoeg mooi volk rond vind ik, alleen komt het er niet uit.
Licht het aan de trainer, de mentaliteit van de spelers, de manager, de voorzitter,...

Ik denk dat er bij veel jongeren toch wat aan die mentaliteit schort hoor.
Als je nu bv een Vadis neemt, vertrekt op Anderlecht omdat hij op 18-jarige leeftijd geen kans krijgt, of niet voldoende naar zijn zin. Om dan een jaar later met hangende pootjes terug worden aangeboden bij Anderlecht.
En ook al had ik hem mss graag bij Anderlecht zien spelen, vind ik niet dat ze daar een fout maken, door hem niet te nemen.

Als zo'n dingen gebeuren vraag ik mij toch af hoe die mentaliteit bij die gasten zit.
Bv. Legear moest ook lang wachten op zijn échte kans, maar die staat er nu toch wel.
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
ThomasDB123
International
International
 
Berichten: 1251
Geregistreerd: za 17 feb 2007, 15:38
Woonplaats: Ninove
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: RSCA||België
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8472&view=unread#unread

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor smetje » di 28 dec 2010, 16:40

ThomasDB123 schreef:Hun scouting is misschien niet top, maar van een Anderlecht - hier toch dé topclub genoemd - kan je dat (soms) ook zeggen hoor. En Jacobs kan je nu ook moeilijk de Belgische Guardiola, Ferguson of Mourinho gaan noemen.


Anderlecht heeft toch wel goede contacten in Zuid-Amerika (Biglia, Pareja, Suarez, ...) en Tsjechië (Marecek, Mazuch en Lecjacs). Over Jacobs heb je absoluut gelijk. Met de kern die hij had/heeft had hij zeker al eens in de CL moeten raken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Admin
 
Berichten: 7631
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 00:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Manchester City

Re: Nabespreking speeldag 21 (jupiler pro league)

Berichtdoor EE » di 28 dec 2010, 16:48

Volgens mij ligt het toch ook aan de trainer hoor. Als je kijkt wat een kern Brugge heeft, daarmee zouden ze in België toch wel redelijk hoog moeten staan? Dat de scouting niet goed is daar, daar spreek ik me niet over uit aangezien ik het huis niet goed ken. Al stel ik me toch wel vragen bij die Devroe, maar dat zal wel aan zijn bakkes liggen :p
De volgende investering moet een goede trainer zijn. Stel nu dat Jol naar Brugge komt... Wel zijt maar zeker dat er dan ook spelers volgen hoor. Zijn naam zal wel deuren openen. Nu ze moeten natuurlijk wel opletten dat ze geen Advocaat-fiasco aan de hand hebben en dan na drie jaar nog met niks zitten.
Avatar gebruiker
EE
International
International
 
Berichten: 1143
Geregistreerd: di 17 feb 2009, 20:37

Volgende

Keer terug naar Belgisch Voetbal

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten

NOV
23

23/11/2010 - 05/01/2011
1-1 challenges 2011: Groepsrondes

DEC
30

30/12/2010
Herberekenen aantal berichten

JAN
1

01/01/2011
Aankondiging nieuw Erelid

JAN
10

10/01/2011 - 15/01/2011
Nominaties Literatuurprijs FM2011

JAN
11

11/01/2011 - 02/02/2011
1-1 challenges 2011: Achtste Finales

Wist je dat?

Je zelf ook gidsen kan toevoegen en je daarvoor beschikt over dezelfde tools als de hoofdredacteurs? Je hoeft gewoon in te loggen en dan in het menu kiezen voor "Gebruiker->Content Toevoegen"

Interessante links
Partners

Managers United