Een nieuw begin?

Schrijf een verhaal over jouw FM2011 carrière, of volg de verhalen van anderen
Forumregels
Enkel verhalen over je FM2011 loopbaan.

Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » wo 02 feb 2011, 21:34

Off all places... Yorkshire... Ik had toch een iets andere (warmere & zonnigere) bestemming in gedachten toen mijn ouders onze reisbestemming bekend maakten.

Vroeger ging ik steeds met mijn vriendin op vakantie. Kreta, Egypte, de route 66 van Chicago tot helemaal op de Santa Monica pier in L.A. Zelfs een weekje Blankenberge hadden we al gedaan.
Maar mooie liedjes duren niet lang. Of hoe gaat dat gezegde ook weer? Ze heeft me kortgeleden laten zitten voor een voetballer. S. Defour, schijnt een toppertje te zijn. Tenminste wanneer hij niet geblesseerd is. Zo hebben ze elkaar touwens leren kennen, in het revalidatie centrum.

Het begin van het einde was onze skivakantie. Ik ski al van mijn 4 jaar, zij had ooit één keer op de latten gestaan. Onze pa had het mij nog zo gezegd:"pakt er ééntje die kan skiën, want anders gaat dat toch nog maar problemen geven". Hij kreeg dus weer maar eens gelijk.

Ik had het moeten weten. Als eerste piste een rode uitkiezen is geen goed idee, getuige volgende foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na mijn (eventuele) leven als profvoetballer (ik had mijn knieschijf verbrijzeld toen ik hard in aanraking was gekomen met een rots tijdens het buiten de piste skiën), had mijn passie mij nog maar eens een mooie hak gezet...

De "huisje-tuintje-kindje" droom was duidelijk niet voor mij weggelegd. Aangezien mijn ouders lieve, wijze mensen zijn, hadden ze dan ook gezien dat ik het met de breuk toch wel moeilijk had en hadden ze me meegevraagd op hun rondreis in het mooie Yorkshire.
Vol spanning scheepen we in Zeebrugge in op de Pride of Bruges richting Hull.

Afbeelding
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Een nieuw begin?

Advertentie

Advertentie
 

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » wo 02 feb 2011, 22:07

Op de ferry was het rustig. Ons mama had wel een beetje last van de golven, waar onze pa dan weer geweldig veel plezier in had.

Afbeelding

Terwijl onze pa bij ons mama bleef, ging ik de boot wat verkennen. En hoe kon het ook anders, aan de bar zaten enkele zatte Engelsen wat liedjes te zingen.

Afbeelding

Blijkbaar was er een match op tv aan de gang.

En zo te zien waren ze goed bezig want ze waren in een geweldige feest stemming.

Na mijn ski accident had ik al het voetbal uit mijn leven gebannen. Dit omdat het gewoon te pijnlijk was om te zien hoe mijn kameraden van toen nu het mooie weer maken in 4e & 3e klasse.

Zelfs de voetbal uitslagen in de krant liet ik steeds liggen.

Maar ik was vergeten dat voetbal zoveel emotie met zich meebracht en zoveel mensen bezig hield. Hier, ergens op de Noordzee tussen België en het eiland waar het voetbal vandaan komt, kwam ik voor het eerst sinds lang weer in de ban van het spelletje en probeerde ik een plekje in de overvolle bar te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Politico op do 03 feb 2011, 15:01, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » do 03 feb 2011, 14:35

Eindelijk had ik een plekje gevonden. Nu nog iets te drinken krijgen...
Engelsen en voetbal, altijd een feest. Het duurde dan ook niet lang alvorens er een zatte Engelsman een halve pint op me leeg goot in het feest gedruis.

Gelukkig had deze toch een beetje manieren en hij boodt meteen zijn excuses aan:

“Hi dude! I’m sorry! What can I get you? Where are you from? You’re surely not English!”
-“I’m Belgian. What’s all the fuss about?”
“It’s the World Cup man! We are playing against Slovenia. The Belgians are not on the World Cup, are they?”
-“I believe the last time Belgium was on a big tournament was in 2002 on the WC in South Korea and Japan.” (Dit was de zomer voor mijn ski ongeval, dus dit had ik nog vollop gevolgd. Dat er in 2010 terug een WK was, was me niet volledig ontgaan, ik zat nu eenmaal niet op Mars, maar was vergeten dat het nu, eind juni, reeds bezig was).
“We were kicked out by Brazil and Pete Pendergast.”
“By who?”
-“By Brazil and a referee from Jamaica.”
“It’s always the referee, isn’t it?”

Afbeelding

Bleek dat hij zelf scheidsrechter was in zijn vrije tijd! Hij heette Mark Haywood en floot matchen in de lagere reeksen van Engeland.

Het gesprek ging nog een tijdje door. Ondertussen had Defoe gescoord, wat had geleid tot een nieuwe bier douche. Wel niet van Mark deze keer.

Uiteindelijk zou de match 1-0 blijven, wat voor de Engelsen (na twee draws) net genoeg bleek om door te stoten naar de volgende ronde. Aangezien mijn nieuwe Engelse vrienden in een feeststemming waren met de kwalificatie was het aantal doelpunten dan ook niet gelijk aan de aantallen halve liters die ik op had, wanneer we langs de beroemde Spurnhead vaarden en Hull in zicht begon te komen.
Afbeelding

Afbeelding

Hoog tijd dus om eens te gaan kijken hoe het mijn ouders verging...
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » do 03 feb 2011, 14:57

Het uitschepen verliep allemaal redelijk vlot. Het links rijden iets minder. Onderweg van Hull richting York ter hoogte van Beverley wou mijn vader uitwijken. Echter in een reflex stuurde hij naar rechts (zoals men normaal op het continent allemaal zouden doen), maar onze tegenlinger week ook naar dezelfde kant uit (links, zoals alle Engelsen zouden doen)...

Je kan het dus al raden. Auto in de prak en rondreis min of meer al gedaan, nog voor hij goed en wel begonnen was.

Afbeelding

Al bij al bleek het vooral om blikschade te gaan. Enkel mijn moeder was een beetje in schok.

Een takeldienst bracht ons naar York, waar we ons intrek namen in het Hilton hotel.

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor sebom » do 03 feb 2011, 16:42

Mooi begin !!
Ik kijk ernaar uit om de rest te lezen :)
sebom
Miniem
Miniem
 
Berichten: 14
Geregistreerd: vr 14 jan 2011, 16:58
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AA Gent

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Kennoit » do 03 feb 2011, 19:10

Succes in Engeland :)
Afbeelding
Avatar gebruiker
Kennoit
International
International
 
Berichten: 1285
Geregistreerd: za 28 okt 2006, 15:57
Woonplaats: Meldert
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor erdeebee » vr 04 feb 2011, 02:47

Leuk begin! Ik ben benieuwd naar waar de verhalen zullen trekken!
Afbeelding
Afbeelding
erdeebee & FMBel op Twitter
Avatar gebruiker
erdeebee
Projecten / Moderator
 
Berichten: 16565
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 18:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AFC Wimbledon
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » vr 04 feb 2011, 13:56

Spoiler: toon
Bedankt voor de reacties!
@erdeebee: ik heb al een parcours in gedachten langs al mijn geliefkoosde clubs, enkel de volgorde zal door het spel worden bepaald ;)


Vanuit mijn kamer had ik een prachtig zicht over één van de mooiste monumenten van York; Clifford's Tower.
Afbeelding

De rest van de avond gingen mijn ouders rustig doorbrengen in het hotel om een beetje te bekomen van het ongeval. Vooral ons mama was erg aangedaan en had eigenlijk het liefst van al terug op de boot richting België gezeten.

Mijn manier van verwerken is echter anders. Aan de infobalie informeerde ik naar de uitgangs mogelijkheden in het Middeleeuwse York. Bleek dat York toch wel hipper was dan eerst gevreesd.
Club Salvation was volgens de receptioniste echt "the place to be". En vanavond was het dan ook nog eens ladies night (dus sowieso veel vrouwelijk schoon, hoopte ik diep vanbinnen). Na haar shift zou ze er zelf nog naartoe komen en dan mocht ik haar wel een drankje trakteren...
Afbeelding

Klaar om het nachtleven in te trekken ging ik opzoek naar die fameuze club. Moeilijk was de weg niet te vinden, gewoon de jongeren volgen. Veel van de tienermeisjes hadden amper meer aan dan hun ondergoed! Oké het was zomer, maar zelfs ik kreeg kou in hun plaats!
Afbeelding

Blijkbaar had de hotelreceptioniste niet gelogen. Aan de inkom was het aanschuiven geblazen. Eerst langs de security, dan mijn pas laten zien en tenslotte inkom betalen. Eindelijk binnen, eindelijk kon het feestje beginnen...
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » vr 04 feb 2011, 14:14

Nuja feestje... De sfeer in de dacing zat wel goed hoor. Maar als je zo alleen bent. Eerst wat moed indrinken voor ik mij op de dansvloer waag!
Afbeelding

Ik zocht mij een plekje aan de toog uit en probeerde te vergeefs de aandacht te trekken van een van de barmeisjes. Ik had de hoop al zo'n beetje opgegeven wanneer de knapste van allemaal dan toch op mij afstapte.

Onder de indruk van haar mooie ogen bestelde ik een Cola. Tja wat bestellen de mensen wanneer ze eigenlijk niet goed weten wat ze willen.. Cola dus, dat gaat me hier wel het feestje worden...
"Do you want wodka, Bacardi or whiskey with it?" vroeg ze gelukkig al knipoogend.
Ik opteerde voor de wiskey cola aangezien we toch redelijk dicht bij Schotland zaten.

Helaas bracht iemand anders mijn drankje. Ik trachtte nog oogcontact te zoeken maar ze had geen oog voor die rare toerist. Ze was te druk bezig met het in goede banen leiden van het tooggebeuren, want hoe meer ik haar in het oog hield, hoe zekerder ik er van was dat zij hier de leiding had.

Na mijn laatste slok stond ze er ineens terug. Nu bestelde ik toch maar een gewone "lager" (= pintje), whiskey was toch niet zo mijn ding. Wanneer ze terug kwam met mijn pintje (zonder kraag, zoals het over het Kanaal de gewoonte is), raapte ik al mijn moed samen...
"Do you come here often?" Ik kon wel door de grond zakken van schaamte. De cliché openingszin bij uitstek! Natuurlijk kwam ze hier vaak! Ze werkte hier clown! Daar verdwenen mijn kansen op een leuke avond als een ijsje op het strand van Benidorm.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » vr 04 feb 2011, 14:32

"Haha! You're funny! Offcourse I do! Don't know if you've noticed it, but it seems i'm working here, you silly!" Inderdaad. Wat ben ik toch de moeite in vrouwelijk gezelschap... Naast mooie ogen had ze ook een prachtige glimlach."You're not from arround here, are you?" Viel dit nu zo hard op?
We geraakten wat aan de praat en zo kwam ik erachter dat ze Katie heette. Haar vader was de eigenaar van de club en zij zorgde voor de dagelijkse(nachtelijke) werking. Ik kwam nog allerlei andere dingen te weten, enkel haar telefoonnummer niet...
Maar lang duurde ons babbeltje niet, het was redelijk druk en er moest nog gewerkt worden.

Niet veel later arriveerde de hotelreceptioniste samen met wat vrienden en hebben we de dansvloer dan toch verkend.
Afbeelding

Al dat shaken op de dansvloer en mixen van drank had dan ook het verwachte/gewenste effect. Onderweg werd er één en ander terug gegeven aan Moeder Aarde, maar wat positiever was, de problemen die ik had waren even ver weg in België.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » vr 04 feb 2011, 14:52

De te verwachten kater bleef dan ook niet uit. Het ontbijtbuffet scheen echt geweldig te zijn, maar de gedachten alleen al deed mijn maag weer omkeren. Tegen de middag ging het wat beter en trok ik met mijn ouders York in.

We brachten een bezoekje aan één van de grootste gotische kerkgebouwen ter wereld, het York Minster.

Afbeelding
Na de toren te hebben beklommen hadden we een prachtig uitzicht over de omgeving, maar ook ontzettend veel dorst gekregen. Gelukkig was één van de oudste pub van York niet ver.

Afbeelding

We hadden nog maar net een plaats uitgezocht in de overvolle "Old White Swan", of daar kwam een bekend gezicht binnengewandeld. Katie! Gedienstig als ik ben, bood ik mijn ouders aan om even zelf naar de toog te gaan achter drank.

Daar botste ik "per ongeluk" tegen Katie aan. Ze herkende mij direct en we geraakten weer aan de praat. Ze moest natuurlijk lachen dat ik een kater had gehad en wilde niet geloven dat het van die whiskey cola was. Zij dacht dat het wel eerder aan die 10 pintjes die ik daarachter had gedronken zou gelegen hebben...

Spijtig genoeg had ze niet zoveel tijd. De club was vanavond weer open. Aangezien mijn ouders ons hadden ingeschreven voor een befaamde "Ghost Walk" doorheen York en ik toch nog wat met die kater in mijn achterhoofd zat, besloot ik wijselijk om vanavond uit de Salvation weg te blijven.
Wat natuurlijk ook wel alles te maken had met het feit dat ik haar had kunnen overtuigen om me morgen door York te gidsen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Politico » vr 04 feb 2011, 15:08

Eindelijk! Heel de nacht had ik aan haar liggen denken. Nu was het tijd. Ze ging me komen ophalen in de bar van het hotel. Onhandig en nerveus als ik was, stootte ik natuurlijk het tafeltje omver toen ze binnen kwam. Gelukkig toverde ze direct haar stralende glimlach te voorschijn.

Afbeelding

In de gids stonden nog wel enkele zaken aangekruist. Ondermeer het Jorvik Viking Center en de Dungeon of York. In het ene werd de geschiedenis van de stad verteld met poppen, in het andere de bloederige geschiedenis door acteurs die je op elk moment probeerden de stuipen op het lijf te jagen.

Afbeelding

Voordeel was dat Katie een beetje bang was en dicht bij mij bleef. Eens we uit de duistere catacomben van York uit waren was het al laat in de namiddag. Het was echt een prachtige dag geweest en om deze helemaal af te sluiten ontbrak er nog iets...

Juist ja; een ijsje!

Oké. Oké. We hebben ook gekust! :love: Mijn vakantie kon niet meer stuk!

Spoiler: toon
Voorlopig is dit de laatste update die ik klaar heb. Aangezien ik morgen toch op skivakantie vertrek hadden jullie sowieso wat moeten wachten. Misschien vinden sommigen onder jullie dat die intro nu wel lang genoeg heeft geduurd, maar dit heeft alles te maken met het feit dat ik graag zever ;) en ook een klein beetje met het feit dat de FM BEL Update is vastgelopen (in het 3e seizoen zoals jullie wel weten). Ik moet dus sowieso opnieuw beginnen. Ik hoop dat stvvrules de update gefixt krijgt tegen dat ik terug ben (sorry voor de extra druk! O:-) ), anders zal er waarschijnlijk al een ploeg uit mijn lijstje moeten geschrapt worden... Laat de reacties ondertussen maar komen!
Avatar gebruiker
Politico
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 420
Geregistreerd: di 20 mei 2008, 16:54
Woonplaats: Elewijt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Racing Mechelen
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8810&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor erdeebee » vr 04 feb 2011, 16:03

Goeie whisky mengt ge niet met cola he ;)
Ik ben nog steeds benieuwd :D
Afbeelding
Afbeelding
erdeebee & FMBel op Twitter
Avatar gebruiker
erdeebee
Projecten / Moderator
 
Berichten: 16565
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 18:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AFC Wimbledon
Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor Maesie » vr 04 feb 2011, 20:43

Ik vind het in elk geval een knap en origineel begin!
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maesie
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 4271
Geregistreerd: zo 02 dec 2007, 12:11
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8347&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor stvvrules » vr 04 feb 2011, 21:50

Heel leuk begin Politico, met die dames wil ik ook wel een feestje bouwen :)
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
stvvrules
Admin
 
Berichten: 7639
Geregistreerd: ma 13 nov 2006, 19:10
Woonplaats: Hasselt
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Stvv, Hinterreggio
Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8557&view=unread#unread

Re: Een nieuw begin?

Berichtdoor sebom » za 05 feb 2011, 11:40

Inderdaad, je mag ons de volgende keer eens meenemen naar Salvation :p
Schitterende Intro!
sebom
Miniem
Miniem
 
Berichten: 14
Geregistreerd: vr 14 jan 2011, 16:58
Woonplaats: Waregem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: AA Gent


Keer terug naar Verhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ThomasDB123 en 1 gast

JAN
18

18/01/2011 - 16/02/2011
1-1 challenges 2011: Achtste Finales

JAN
31

31/01/2011 - 05/02/2011
Nominaties Literatuurprijs FM2011

FEB
6

06/02/2011 - 27/02/2011
Belgisch Kampioenschap FM2011: Inschrijvingen

FEB
6

06/02/2011 20:00 - 21:00
Bekendmaking Winnaar Literatuurprijs FM2011

FEB
21

21/02/2011 - 26/02/2011
Nominaties Literatuurprijs FM2011

Wist je dat?

Je zelf ook gidsen kan toevoegen en je daarvoor beschikt over dezelfde tools als de hoofdredacteurs? Je hoeft gewoon in te loggen en dan in het menu kiezen voor "Gebruiker->Content Toevoegen"

Interessante links
Partners

Managers United