Veldrijden

Alles wat te maken heeft met sport, buiten voetbal.

Veldrijden

Berichtdoor qwaxo » vr 17 sep 2010, 07:26

Het nieuwe veldritseizoen staat weer voor de deur. Persoonlijk interesseert me dat modderfietsen totaal niet, maar aangezien Vlaanderen er zot van is zal ik het topic maar aanmaken. Bespreek hier dus alles wat met veldrijden te maken heeft.
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2247
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Veldrijden

Google Adsense

Google Adsense
 

Re: Veldrijden

Berichtdoor qwaxo » vr 17 sep 2010, 07:36

Overzicht belangrijkste wedstrijden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het wk vindt dit jaar plaats in het Duitse Sankt Wendel.
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2247
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Re: Veldrijden

Berichtdoor qwaxo » vr 17 sep 2010, 07:42

Telenet: "Vorig seizoen proberen te evenaren"

Crossploeg Telenet-Fidea heeft zich voorgesteld. Vorig seizoen kaapte de ploeg van manager Hans van Kasteren op het WK het hoogste goed weg met Zdenek Stybar en ook deze winter wil het team van zich doen spreken. "We willen vorig seizoen evenaren", zegt Van Kasteren.

"Vorige winter stonden we 104 keer op het podium en was Stybars wereldtitel de kers op de taart. Uiteindelijk is het toch allemaal om die trui van wereldkampioen te doen. Door die premies gingen we over ons budget, maar we gaan er toch voor om net zo goed te doen. Ik hou van uitdagingen", zei Van Kasteren.

De manager van het Telenet-Fidea-team kan ook dit seizoen weer rekenen op zijn sterkhouders, ook al werd er fel aan getrokken. "De geruchten dat Zdenek Stybar en Bart Wellens zouden vertrekken, konden we de kop indrukken. We zijn dus goed gewapend voor een nieuwe sterke winter."

Van Kasteren ergert zich wel aan de handelspraktijken van sommige collega's. "Ik begrijp dat er interesse is in onze renners, maar de manier waarop was niet correct. Er moet onderling respect zijn. Wij hebben immers vele jaren geïnvesteerd in die renners en ook als het zoals bij Wellens slecht ging, kwam ik mijn verplichtingen aan."

Op het einde van dit seizoen loopt het contract van Stybar af. "Ik ga dat rustig bekijken, ik kan nog geduld uitoefenen tot januari. Stybar kan bijtekenen nog voor hij een veldrit gewonnen heeft. Ik beoordeel hem zoals hij nu is, hij is een jongen voor de toekomst. Ik wil hem geven wat hij waard is, maar aan een opbod zal ik niet meedoen. Bovendien moet hij zelf eerst de keuze maken tussen zijn weg- en crossambities", zegt Van Kasteren.

Ook op Wellens rekent Van Kasteren dit seizoen opnieuw. "Hij zal weer vele keren op het podium staan. Winnen is niet voor iedereen weggelegd, maar hij moet zeker meedoen. Het is jammer dat hij zo fragiel is, waardoor hij gauw iets oploopt."

"Kevin Pauwels kan de grote drie nog niet bedreigen. Hij zal altijd wel een uitschieter hebben, maar hij zal dat niveau nooit een volledig seizoen kunnen aanhouden. Dat verwacht ik ook niet. Hetzelfde geldt voor Tom Meeusen. Hij moet gewoon rustig groeien", zegt Van Kasteren.

Zdenek Stybar: "Ik ben er klaar voor"

Zdenek Stybar legde vorig seizoen de Belgen het vuur aan de schenen en ging op het WK met de zege aan de haal.

"Een winter in de regenboogtrui schrikt me niet af. Ik wil genieten van die trui. Door een operatie aan mijn zitvlak liep ik wel achterstand op, maar die is weggewerkt", zegt de Tsjech.

"Ik ben klaar voor het seizoen. Ik begin er op 25 september aan in Stybro, die race in mijn thuisstad wordt georganiseerd door mijn pa. Mijn eerste cross in België zal ik in Namen rijden. Daarna is het dan tijd voor de klassementskoersen."

"Ik wil hetzelfde doen als vorig jaar. Een goede start nemen en dan zien we wel. Na deze campagne loopt mijn contract bij Fidea af, we zien wel wat de toekomst brengt", houdt Stybar zich op de vlakte.

Bart Wellens: "Tonen dat ik nog niet versleten ben"

Bart Wellens troonde zijn dochter Lily mee op het podium tijdens de ploegvoorstelling. De tweevoudige wereldkampioen wil er dit jaar opnieuw staan na een seizoen vol problemen. "Omdat ik vorig seizoen sukkelde met een virus, kon ik een half seizoen niet crossen", zegt Wellens.

"Alle naweeën zijn nu uit mijn lichaam en ik voel dat ik beter word. Ik wil een grote zege, elke week wedijveren met de top drie en tonen dat ik nog niet versleten ben", klinkt het strijdlustig.

Eliteploeg Telenet-Fidea: Zdenek Stybar (Tsj), Bart Wellens , Kevin Pauwels, Tom Meeusen, Rob Peeters, Petr Dlask (Tsj), Robert Gavenda (Slo), Wouter Van Mechelen.




Sunweb-Revor: "50 podiumplaatsen, 1 topzege, 1 trui"

De veldritploeg Sunweb-Revor heeft zijn ploeg voor het komende seizoen voorgesteld. Manager Jurgen Mettepenningen klinkt ambitieus. Met Klaas Vantornout en Sven Vanthourenhout wil hij in de komende winter een hoofdrol spelen.

"We zijn niet meer het kneusje van vroeger", vertelt Jurgen Mettepenningen. "We zijn een ploeg die klaar staat om een plaats aan de top op te eisen."

"Vorig seizoen was geslaagd, alleen jammer dat de grote zege uitbleef. Daar ligt onze uitdaging voor de volgende wintermaanden. De ambitie is 50 podiumplaatsen, een grote zege én een trui."

Sven Vanthourenhout wil zo snel mogelijk het vorige rampseizoen vergeten: "Ik kijk niet meer naar vorig jaar", zegt de 29-jarige veldrijder.

"Ik heb ondertussen gekozen voor een andere begeleiding en een andere aanpak. Ik hoop dat het in de komende maanden eindelijk een keertje lukt."

De één jaar jongere Klaas Vantornout (l) heeft vorige winter wel prima gepresteerd. Hij koos nu dus voor dezelfde aanpak. "Verander nooit wat goed is, dus koerste ik ook dit jaar niet in augustus", klinkt het.

"Bij die planning voelde ik me de voorbije jaren goed en het leverde dito resultaten op. Ik weet daarom dat ik niet meteen in topvorm zal zijn, maar de start van het echte seizoen is nog niet meteen. Dit jaar kreeg ik overigens ook een contract voor de crossen in de GvA-trofee."
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2247
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Re: Veldrijden

Berichtdoor Ronne » vr 17 sep 2010, 08:36

Ik kijk er wel opnieuw naar uit, ik vind het altijd leuk om een uurtje rustig in de zetel te liggen kijkend naar het veldrijden!
Avatar gebruiker
Ronne
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 5150
Geregistreerd: vr 28 aug 2009, 17:33
Woonplaats: Wevelgem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Veldrijden

Berichtdoor Stijnman77 » vr 17 sep 2010, 08:51

Ronne schreef:Ik kijk er wel opnieuw naar uit, ik vind het altijd leuk om een uurtje rustig in de zetel te liggen kijkend naar het veldrijden!


Idem hier.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Stijnman77
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2720
Geregistreerd: wo 02 aug 2006, 19:54
Woonplaats: Lubbeek
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Veldrijden

Berichtdoor _Makke_ » vr 17 sep 2010, 10:41

Jep, hier ook een weerkerend 'fenomeen'. Als het wielerseizoen op z'n einde loopt kijk ik enorm uit naar het veldrijden. Wanneer het veldrit seizoen dan weer eindigt kijk ik enorm uit naar het nieuwe seizoen op de weg.
_Makke_
Basisspeler
Basisspeler
 
Berichten: 896
Geregistreerd: di 02 mei 2006, 16:32
Woonplaats: Putte

Re: Veldrijden

Berichtdoor Piussi » vr 17 sep 2010, 10:43

Vind veldrijden vele intressanter om echt te volgen op tv dan het gewone wielrennen ook.. Kan elk moment iets in gebeuren :)

het WK ligt dat ver van België ? Want indien het redelijk te doen is per bus legt het cafe hier meestal een bus in.. Zo was ik er in Nederland bij waar Albert wereldkampioen werd!
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Veldrijden

Berichtdoor qwaxo » vr 17 sep 2010, 14:18

In het Saarland volgens Google Maps, dus ik gok iets van een 300 kilometer.
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2247
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Re: Veldrijden

Berichtdoor elrio » vr 17 sep 2010, 14:37

Niks is heerlijker om die mannen in de regen/sneeuw/hagel/koude te zien afzien (met wat geluk ook nog vallen) terwijl ik fijn knus binnen in de zetel zit, nog net niet vergezeld van warme choco en warm fleece dekentje.
Avatar gebruiker
elrio
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 212
Geregistreerd: za 10 jul 2010, 17:36
Woonplaats: Antwerpen

Re: Veldrijden

Berichtdoor Maesie » vr 17 sep 2010, 15:12

Ik kijk er toch ook weer naar uit. Als ik tijd heb ga ik zeker weer enkele veldritten meepikken dit jaar!
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
Maesie
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 3213
Geregistreerd: zo 02 dec 2007, 13:11
Woonplaats: Waregem

Re: Veldrijden

Berichtdoor smetje » vr 17 sep 2010, 15:22

Veldritten vallen meestal samen met de voetbal op zondagnamiddag. Ik zie dus nauwelijks veldritten.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6865
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35

Re: Veldrijden

Berichtdoor maloveyo » vr 17 sep 2010, 16:33

Ik kijk hier meestal ook naar. Vind het wel tof om die mannen te zien ploeteren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

¡uʍop ǝpısdn sı sn ɟo ǝuo 'sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Avatar gebruiker
maloveyo
International
International
 
Berichten: 1781
Geregistreerd: za 12 aug 2006, 17:02
Woonplaats: Sint-Pauwels
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Ja

Re: Veldrijden

Berichtdoor M0n3y » za 18 sep 2010, 14:30

Ik kijk er ook naar. :p
Er gebeurt altijd wel iets :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Do you know why i like guns more than women? On a gun you can put a silencer.
Avatar gebruiker
M0n3y
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2730
Geregistreerd: do 20 dec 2007, 19:33
Woonplaats: Zaventem

Re: Veldrijden

Berichtdoor erdeebee » za 18 sep 2010, 16:45

Count me in! Enkel bergritten in een grote ronde vind ik minstens even interessant. Het veldrijden is echt leuk :)
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 14927
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Veldrijden

Berichtdoor Piussi » za 18 sep 2010, 16:52

De hel van het noorden en de ronde van vlaanderen vind ik de enige koersen die ik echt 100% intressant vind.. Daarna is het altijd terug wachten op het veldrijden :p
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1336
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Veldrijden

Berichtdoor erdeebee » za 18 sep 2010, 17:07

juist, de klassiekers was ik al vergeten :p
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 14927
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee


Keer terug naar Sport

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast