Videobewerking

Problemen met je PC? Besprekingen van het nieuwste PS3 game? Hier kan je terecht.

Videobewerking

Berichtdoor smetje » do 30 sep 2010, 11:15

Wij hebben een digitale videocamera met zo van die Mini DV cassettes. Je kan die camera natuurlijk via USB aansluiten op de PC om zo je filmpjes over te zetten op DVD.

Iemand die hier ervaring mee heeft en een simpel, gebruiksvriendelijk programma kan aanraden om de films over te zetten op pc en eenvoudig op DVD te branden? Eventueel ook een programme waar naast het overzetten ook nog wat eenvoudige bewerkingen (tekst/muziek toevoegen, een beetje knip en plakwerk, ...) mee gedaan kunnen worden.

Ik heb in het verleden al eens getest met wat (demo)programma's (weet niet meer welke), maar geen enkel gevonden waar ik tevreden van was.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6967
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge

Videobewerking

Google Adsense

Google Adsense
 

Re: Videobewerking

Berichtdoor qwaxo » do 30 sep 2010, 11:18

Heb je geen programma bij die camera gekregen? Die van ons moet je gewoon via USB aansluiten, dan opent het programma van Sony en daar kan je de fragmenten branden, op pc zetten, wissen, volgorde aanpassen, muziek toevoegen etc.
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2336
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Re: Videobewerking

Berichtdoor Rhand » do 30 sep 2010, 11:47

Windows Movie Maker is ook een heel handig tooltje om filmpjes te bewerken, zit normaal gezien gewoon bij je Windows.
"En mijn stad, mijn stad is hard. En onuitstaanbaar arrogant."
Mauve en wit, een ploeg met pit,
altijd kleeeiiiiir veur de strijd,
en tot grootse dingen bereid,
't is een ploeg, nor men hart.

https://www.youtube.com/watch?v=mfgBScor518
Avatar gebruiker
Rhand
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2196
Geregistreerd: wo 25 okt 2006, 00:42
Woonplaats: Sundsvall
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Videobewerking

Berichtdoor smetje » do 30 sep 2010, 11:53

qwaxo schreef:Heb je geen programma bij die camera gekregen? Die van ons moet je gewoon via USB aansluiten, dan opent het programma van Sony en daar kan je de fragmenten branden, op pc zetten, wissen, volgorde aanpassen, muziek toevoegen etc.


Ik denk niet dat dat erbij zat. Is nochtans ook een Sony. Ik zal nog eens kijken en anders misschien op de site van Sony. Hoe noemt dat programma?
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6967
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge

Re: Videobewerking

Berichtdoor smetje » do 30 sep 2010, 11:54

Rhand schreef:Windows Movie Maker is ook een heel handig tooltje om filmpjes te bewerken, zit normaal gezien gewoon bij je Windows.


Ik denk dat ik dat getest had, maar dat ik daar een probleem mee had. Als ik me goed herinner stopte dat altijd met de import na een bepaalde tijd.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6967
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge

Re: Videobewerking

Berichtdoor qwaxo » do 30 sep 2010, 12:03

smetje schreef:
qwaxo schreef:Heb je geen programma bij die camera gekregen? Die van ons moet je gewoon via USB aansluiten, dan opent het programma van Sony en daar kan je de fragmenten branden, op pc zetten, wissen, volgorde aanpassen, muziek toevoegen etc.


Ik denk niet dat dat erbij zat. Is nochtans ook een Sony. Ik zal nog eens kijken en anders misschien op de site van Sony. Hoe noemt dat programma?


Dat programma heet Sony Picture Utility en zat op cd bij de camera. Dat opent hier vanzelf als ik de camera insteek.
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2336
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Re: Videobewerking

Berichtdoor erdeebee » do 30 sep 2010, 12:51

Ik weet van een vriend dat iMovie goed werkt, maar daar ben je niets mee. Voor een PC heb ik geen antwoord.
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 15199
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Bugbrooke St. Michaels
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7352&view=unread#unread

Re: Videobewerking

Berichtdoor smetje » do 30 sep 2010, 13:43

qwaxo schreef:
smetje schreef:
qwaxo schreef:Heb je geen programma bij die camera gekregen? Die van ons moet je gewoon via USB aansluiten, dan opent het programma van Sony en daar kan je de fragmenten branden, op pc zetten, wissen, volgorde aanpassen, muziek toevoegen etc.


Ik denk niet dat dat erbij zat. Is nochtans ook een Sony. Ik zal nog eens kijken en anders misschien op de site van Sony. Hoe noemt dat programma?


Dat programma heet Sony Picture Utility en zat op cd bij de camera. Dat opent hier vanzelf als ik de camera insteek.


Picture Utility? En dat is voor video?
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6967
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge

Re: Videobewerking

Berichtdoor qwaxo » do 30 sep 2010, 14:22

Ook voor video ja, zoals ik al zei. Iets genaamd handycam utility springt aan als ik de camera aansluit en dan opent het programma, PMB heet het blijkbaar, automatisch. Daar kan je gemakkelijk kiezen welke fragmenten gebrand moeten worden.

Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
qwaxo
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2336
Geregistreerd: zo 26 nov 2006, 03:37
Woonplaats: Kiewit

Re: Videobewerking

Berichtdoor smetje » do 30 sep 2010, 23:14

Nog eens gekeken en bij onze camera (Handycam DCR HC27E) zit geen CD/DVD. Dan maar eens op internet gezocht en blijkbaar bestaan er verschillende versies van Sony Picture Utility die allen compatibel zijn met bepaalde types camera's, maar voor de HC27E bestaat geen versie. Op de site van Sony raden ze programma's als Ulead DVD Movie Factory, Adobe Premier Pro, ... aan. Ook eens gekeken naar reviews van filmbewerkingssoftware en daar krijgt Cyberlink Power Director een heel goede score.

Iemand ervaring met één van deze programma's of andere?
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
smetje
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 6967
Geregistreerd: vr 02 feb 2007, 01:35
Woonplaats: Aalst
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Club Brugge


Keer terug naar PC & Consoles

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten