Pukkelpop 2011
Pukkelpop 2011
Dit jaar was het jammer genoeg anders. Wat begon als een stralend festival, met zon en bikini's, draaide uit op een hel. Hagelbollen, bliksem, donder, dit alles zorgde er voor dat de camping overliep en dat er bomen omvielen. Resultaat: Drie doden, elf zwaargewonden en zestig lichtgewonden. Als het niet oploopt natuurlijk.
"Ma, mag ik naar Pukkelpop dit jaar?" Je hoort een zestienjarige het al zo zeggen. Niet één keer, maar waarschijnlijk twintig, zodat de ma uiteindelijk toegeeft en zijn ticket betaalt. Stel je nu de angst van die ma maar eens voor. Ze zal niet alleen zijn.
Bij deze zijn mijn gedachten bij de slachtoffers en hun familie en vrienden. Maar ook bij de andere festivalgangers (en ma's) die bepaalde angsten hebben doorstaan.
Laat dit niet de dood zijn van Pukkelpop en andere festivals, maar een boost om slachtoffers te eren in één geweldig feest!
-
erdeebee - Admin
- FM Club: AFC Wimbledon
- Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8547&view=unread#unread
Re: Pukkelpop 2011
Sterkte aan al de slachtoffers en de families!
-
M0n3y - Staff
- FM Club: Club Brugge
-
Blup008 - Staff
- FM Club: A.C. Sangiovannese 1927
- Verhaal: viewtopic.php?f=288&t=8446&view=unread#unread
-
claudemilis - Europese Topper
- FM Club: cork city
- Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8725&p=295267#p295267
Ik ben net terug van Pukkelpop. Ondertussen thuis mijn pintje gedronken om even te bekomeb?. Maar voorlopig zijn mijn virendin en ik nog aan het bekomen van de schok. We hebben het geluk gehad dat we zijn kunnen vluchten...
We zagen de hemel groen worden en vanuit Marokko wisten mijn vriendin en ik dat het dan echt een bijzonder zwaar onweer kan zijn. Maar zo iets erg hadden we toch niet verwacht.
Zoals iedereen zijn we mee gaan schuilen onder de tenten, maar ik had een naar (voor)gevoel. Ik had iets van stel dat er iets gebeurd en er ontstaat paniek dat komt niet goed. We stonden dat moment aan de dance hall helemaal achteraan de festival weide. Maar plots regende het zo hard en achter mij zag ik heras hekken weg vliegen. Dat en de plotse dikke hagelballen hebben er voor gezorgd dat ik de tent in ging. Maar ik keek op en zag de tent bewegen en alles begon boven ons te schudden dus heb ik mijn vriendin en haar vriendin mee getrokken. Ik zei dat het te gevaarlijk was en we zijn beginnen lopen, de backstage in waar de hekken zijn gaan vliegen. Daar hebben wij het meest veilige plekje gezocht dat we konden vinden. Daar stonden we dan aan een truck en hebben we staan wachten. Naarmate dat de regen stopte was alles eigenlijk nog vrij ludiek en grappig soms. Daar kregen we ook te horen dat er ergens een deel was ingezakt, maar we wisten niet juist wat etc. Eenmaal terug zagen we het wel dat het aan het dj ding ingezakt was...
Vlak voor het optreden van Katy B dat volgens ons nog door ging wat we wisten echt van niets werden we verzocht een nooduitgang te nemen en het terrein te verlaten. Door die rondleiding zagen we steeds meer en meer ravage te zien. Omgevallen bomen, standjes die kapot waren etc. Maar wij hebben echt veel geluk gehad dat we een plekje gevonden hadden waar we veilig zaten in de backstage. Maar overal waren tenten kapot aan het gaan etc. Maar eenmaal we terug in de regio van de mainstage waren en zo wisten we van niets wat de toestand was en begonnen we hier en daar dingen op te vangen van de toestand is zo of zo. Ze zeiden ons ook dat optredens zo zouden beginnen maar dan kwamen de smsjes van 5 mensen dood en zo van die dingen.
Maar de ravage en al die dingen was echt enorm, niet normaal. Eigenlijk zijn er geen woorde voor.
-
SgtPepper - Basisspeler
- FM Club: SV Roeselare
Rip aan de overledenen.
- KicKerKe
- Staff
- FM Club: Lierse => 2028-2029
Ik hoop dat alle FMBellers zoals SgtPepper veilig terug thuis zijn.
Ondertussen gehoord dat het festival toch niet meer doorgaat.
-
digifredje - Admin
- FM Club: Zulte Waregem
Ik heb deze nacht ook een vrouw aan de lijn gehad dewelke haar 21-jarige dochter verloren had in Kievit ... een meisje uit Hamme. Voorlopig zijn er 5 doden ... een geluk bij een ongeluk zeg maar, voor hetzelfde geld waren er 100den doden, desalniettemin deze 5 zijn nog teveel. Temeer omdat het allemaal zeer jonge mensen zijn ... Ik heb nu zelf kinderen en mag er niet aan denken dat ik hen niet zou kunnen bereiken ... want dat is de grootste angst: Niet wetende of jouw kind erbij is of niet ...
Mijn steun en gedachten gaan uit naar de slachtoffers en ik wens iedereen, ouders, familie, vrienden, ... die met deze ramp te maken hebben, heel veel sterkte toe. Nog een raad aan iedereen die er rechtstreeks mee te maken heeft, probeer het niet alleen te verwerken, praten helpt echt
-
sandwish - Admin
- FM Club: Sporting Lokeren
Ik hoop dat er zoveel mogelijk mensen veilig thuis geraken en kunnen bekomen van de shock.
Verder gaan mijn gedachten naar familie, vrienden en kennissen bij wie het noodlot heeft toegeslagen (zij die op het verkeerde moment op de verkeerde plek stonden bij dit noodweer).
True: Your best teacher is your last mistake - but I can't remember al my mystakes
De geschiedenis heeft bewezen, dat veel beloven en weinig geven, de Vlaamse zot in vrede deed leven!
-
ClubBrugge1987 - Staff
- FM Club: ???
- Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=9532&view=unread#unread
-
erdeebee - Admin
-
digifredje - Admin
- FM Club: Zulte Waregem
-
Linkert - Wereld Topper
- FM Club: Benfica/Zwitserland
- Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=8650
-
Piussi - Staff
- FM Club: Cobh Ramblers
Enfin het doet er allemaal niet toe natuurlijk. Hopelijk stopt het nu en raken de overige gekwetsten er door, want er zijn er nog altijd die vechten voor hun leven.
-
grieksken - International
Daarboven heeft de organisatie/hulpdiensten/... zeer goed gereageerd.
-
erdeebee - Admin
Denk ook niet dat je heel de weide kan ontruimen voor een onweer, tis onmogelijk om te voorspellen waar het hevig gaat zijn en waar niet.. een paar kilometer verder is er mss niets aan de hand.
-
Nameci - Staff
Nameci schreef:Er wordt gezegd dat de tenten tegen 9 beaufort konden... Wat mij ook logisch lijkt, een tent gaat nooit tegen 10 of meer beaufort kunnen, bij 10 beaufort kan er al schade zijn aan grote gebouwen enzo..
Denk ook niet dat je heel de weide kan ontruimen voor een onweer, tis onmogelijk om te voorspellen waar het hevig gaat zijn en waar niet.. een paar kilometer verder is er mss niets aan de hand.
Dit werd inderdaad gezegd door één getuige, maar organisator van Pukkelpop heeft ontkend dat zij dit op de wei hebben afgeroepen.
-
erdeebee - Admin
Het meest angstaanjagende was het gebrek aan mogelijkheden om te communiceren. Ik heb niemand kunnen bereiken. Gelukkig hadden mijn vriendin en ik afgesproken aan onze tent en zijn we elkaar niet kwijt geraakt. Ik zou echt kapot gaan als ik haar niet kon vinden!
De slachtoffers die gevallen zijn hebben minder geluk gehad dan ons. Een ramp zoals deze was gewoon niet te vermijden. Als ge die tenten ziet die daar staan, dat zijn geen iglo tentjes maar serieuze joekels die bijna een meter diep verankert zijn in de grond. Daarbij komt nog dat deze storm inderdaad super plaatselijk was.
Al bij al blijft het gigantisch kut! Mijn gedachten gaan natuurlijk uit naar de slachtoffers die gevallen zijn. Van wrong time, wrong place gesproken...
-
EE - International
Met name of die filmpjes wel zo nodig wel moeten getoond/verspreid worden. Ik weet dat ze weer geven wat er aan de hand was,en hoe de situatie was.
Maar is dit wel respectvol genoeg naar nabestaanden toe? Dit zijn toch wel erg schokkende beelden!
https://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/MG_110818_PUKKELPOP/1.1090930
Ik wil niet met een vinger richting VRT wijzen, want youtube en andere hedendaagse media kanalen staan vol met deze filmpjes en misschien zelfs nog erger.
(dit is mijn persoonlijke mening)
True: Your best teacher is your last mistake - but I can't remember al my mystakes
De geschiedenis heeft bewezen, dat veel beloven en weinig geven, de Vlaamse zot in vrede deed leven!
-
ClubBrugge1987 - Staff
- FM Club: ???
- Verhaal: viewtopic.php?f=266&t=9532&view=unread#unread
-
EE - International