Elk voordeel hep z'n nadeel!

Schrijf een verhaal over jouw FM2010 carrière, of volg de verhalen van anderen

Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Vlonkie » za 18 sep 2010, 15:36

Afbeelding

Johan Cruijff terug op het oude nest

Johan Cruijff is terug bij Ajax. Na 22 jaar is hij weer terug waar het allemaal begon. De op 25 april in 1947 geboren Amsterdammer liet zeer blij te zijn met deze uitdaging.

Afbeelding

Cruijff is een Nederlands voetbalcoach en voormalig profvoetballer. Hij is ook actief als voetbalanalist, columnist en adviseur bij FC Barcelona en de KNVB. Momenteel is hij werkzaam als bondscoach van het Catalaans voetbalelftal.
Als speler werd Cruijff verkozen tot beste Europees voetballer van de twintigste eeuw en wordt gezien als één van de beste voetballers aller tijden. Tijdens zijn periode bij FC Barcelona groeide hij uit tot symbool voor de wederopstanding van de onderdrukte Catalanen tijdens het bewind van de dictator Franco, wat hem de bijnaam El Salvador heeft opgeleverd.
In 1984 zette hij definitief een punt achter zijn carrière en ging sindsdien verder als voetbaltrainer. Bij FC Barcelona formeerde hij een elftal dat bij voetballiefhebbers bekend kwam te staan als het Dream Team. Het hoogtepunt van dit team was het winnen van de Europacup I in 1992, de voorloper van Champions League.
Cruijff werd op vrijdag 26 maart 2010 benoemd tot erevoorzitter van voetbalclub Barcelona. Het besluit om de oud-speler en -trainer van Barça de eretitel te verlenen was unaniem. Volgens de directie van Barcelona voldoet Cruijff als speler én trainer om de eretitel te dragen. Cruijff leverde zijn titel echter in juni 2010 in, nadat de nieuwe voorzitter van de club had geconstateerd dat in de statuten de functie van erevoorzitter niet voorkomt.

Ik zit eigenlijk midden in een FM-dip. Veel reacties zorgen ervoor dat dit mijn laatste verhaal wordt op dit forum totdat FM 11 uitkomt.
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 289
Geregistreerd: di 09 maart 2010, 15:25

Elk voordeel hep z'n nadeel!

Google Adsense

Google Adsense
 

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor erdeebee » za 18 sep 2010, 16:44

Ik kijk er naar uit! Cruijff is een held!!!
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 15030
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Bugbrooke St. Michaels
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7352&view=unread#unread

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Ronne » za 18 sep 2010, 17:48

veel succes met Cruijff
Avatar gebruiker
Ronne
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 5240
Geregistreerd: vr 28 aug 2009, 17:33
Woonplaats: Wevelgem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor claudemilis » za 18 sep 2010, 21:37

jij pakt ook niet de makkelijste persoonlijkheid om een verhaal mee te maken
claudemilis
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2727
Geregistreerd: zo 29 maart 2009, 03:20
Woonplaats: tienen

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Vlonkie » zo 19 sep 2010, 10:57

Bedankt voor de reacties
Afbeelding

:Litmanen ook terug op oude nest

Jari Litmanen keert terug naar Ajax. De club waar hij zijn gouden tijden heeft meegemaakt kan nu weer genieten van zijn kwaliteiten. Dat hij erg blessuregevoelig is, neem ik op de koop toe. Boussoufa en Gyan zijn de overige aankopen. Ik mag zeggen dat de vorige managers er een potje van gemaakt hebben. Veel onnodige spelers zijn gekocht zonder dat ze prestaties hebben geleverd. Ik probeer door middel van een sterke reorganisatie daar weer verandering in te brengen. De eerste spelers die weg mogen (moeten) zijn Ogararu, Wielaert, Lindgren en Kennedy. Ik kan jullie verzekeren dat dit niet de laatste spelers zullen zijn. Eriksen is op huurbasis naar Haarlem gegaan omdat hij voorlopig niet in mijn basis komt.

Afbeelding

De voorbereiding liep niet geheel vlekkeloos. Ik moest eerst maar eens een juiste tactiek voor dit team maken. Ik ben een voorstander van 4-3-3, maar als dat niet het gewenste resultaat geeft dan moet ik op zoek naar een andere tactiek. De eerste vijf oefenwedstrijden zijn verloren gegaan aan het zoeken van een goede tactiek. Daarna heb ik, naar mijn mening, de juiste tactiek gevonden voor dit Ajax.

Afbeelding
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 289
Geregistreerd: di 09 maart 2010, 15:25

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Vlonkie » ma 20 sep 2010, 13:45

Afbeelding

Ajax start uitstekend

15 punten uit 5 wedstrijden, meer kan ik niet vragen van mijn jongens. Soms met flitsend voetbal, maar soms ging het ook moeizaam. Uit bij Groningen was Luis Suarez de held van Ajax. Hij speelde twee jaar geleden nog bij de Groningers, dus voor hem was het extra mooi. RKC was helemaal niets in de Amsterdam ArenA. Ze mogen blij zijn dat wij het rustig aandeden met het oog op de uitwedstrijd tegen PSV. Als we iets scherper waren geweest, was het zo 10-0 geworden. De uitwedstrijd tegen PSV. De eerste ´klassieker´ van het jaar. Tot verrassing van iedereen waren wij heer en meester in Eindhoven. We wonnen dan ook verdiend met 0-2. Thuis tegen BATE werd van te voren geen problemen verwacht van onze kant. Maar we creëerden wel een probleem. We waren oppermachtig, maar daar schiet je niks mee op als je niet scoort. Gelukkig scoorde Sulejmani in de 70e minuut de bevrijdende treffer. Uit maakten wij het karwei af door daar met 0-2 te winnen. In de volgende update de groepsloting voor de Europa League.

Afbeelding

We staan drie punten los van directe concurrent AZ. Opvallend is ook hoe laag Feyenoord en PSV staan. Niet dat ik daar mee zit. Ik vind het alleen maar leuk.

Afbeelding

Ik heb nog twee transfers gemaakt na de vorige update. Suarez komt de voorhoede versterken en Gabri mocht zijn heil elders opzoeken. Ik had hem hier niet meer nodig.

Afbeelding
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 289
Geregistreerd: di 09 maart 2010, 15:25

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor erdeebee » ma 20 sep 2010, 14:33

Sterk gestart!
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 15030
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Bugbrooke St. Michaels
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7352&view=unread#unread

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor vrijdag22 » ma 20 sep 2010, 16:08

zeer goed gestart !!
vrijdag22
Miniem
Miniem
 
Berichten: 12
Geregistreerd: za 07 aug 2010, 16:00
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor elrio » ma 20 sep 2010, 16:27

Cruijff zou toch nooit zomaar z'n 433 opgeven ;)
Avatar gebruiker
elrio
Reservespeler
Reservespeler
 
Berichten: 239
Geregistreerd: za 10 jul 2010, 17:36
Woonplaats: Antwerpen

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Ronne » ma 20 sep 2010, 17:27

Ajax is een zeer goede ploeg in FM, dus die 4-3-3 zal zeker goed toepasselijk zijn! :)
Avatar gebruiker
Ronne
Wereld Topper
Wereld Topper
 
Berichten: 5240
Geregistreerd: vr 28 aug 2009, 17:33
Woonplaats: Wevelgem
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Stef » ma 20 sep 2010, 18:51

Idd.. 4-3-3 word geeist voor Ajax!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

"We've got to get better," I said, "It's all in your head."
Avatar gebruiker
Stef
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2310
Geregistreerd: vr 23 feb 2007, 09:14
Woonplaats: Zonnebeke
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Piussi » ma 20 sep 2010, 18:52

Toch mooie start !
Afbeelding
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
International
International
 
Berichten: 1383
Geregistreerd: do 05 okt 2006, 21:41
Woonplaats: Geel
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: KSK Beveren
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7825&view=unread#unread

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Vlonkie » di 21 sep 2010, 15:10

Bedankt voor de reacties. Ik speel nu met een variant op de 4-3-3 tactiek.

Afbeelding

Ajax blijft onverslaanbaar

4 wedstrijden deze maand en alle vier gewonnen. Waar we het de eerste twee wedstrijden vrij lastig hadden ( thuis tegen Rosenborg stonden we al na 20 minuten met 0-2 achter ) gingen de laatste twee wedstrijden van een leien dakje. Boussoufa en Suarez (Luis) zijn in vorm en dat kan ik op dit moment zeer goed gebruiken. Thuis tegen HBS hadden wij het geluk dat we binnen 10 minuten het eerste doelpunt scoorden. Want ik ben van mening, dat als je na 20 minuten nog steeds gelijk staat tegen een amateurploeg, krijg je het nog flink lastig. De volgende tegenstander in de beker is nog niet bekend.

Afbeelding

Na deze flitsende start zijn wij massaal uitgeroepen tot titelkandidaat nummer 1. Ik kan daar ook niks aan veranderen. Ik bedoel, de concurrentie blijft punten morsen en zolang wij winnen lopen wij steeds verder uit.

Afbeelding

Was dit alles? Nee, ik moet jullie mededelen dat Pantelic waarschijnlijk transfervrij weggaat bij Ajax. Ik probeer hem de komende maanden ervan te overtuigen dat hij moet blijven. Maar als hij niet wil, dan heb ik geen keus.
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 289
Geregistreerd: di 09 maart 2010, 15:25

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor erdeebee » di 21 sep 2010, 17:39

Loopt nog steeds vlot :)
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 15030
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Bugbrooke St. Michaels
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7352&view=unread#unread

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor claudemilis » di 21 sep 2010, 21:17

loopt goed
claudemilis
Europese Topper
Europese Topper
 
Berichten: 2727
Geregistreerd: zo 29 maart 2009, 03:20
Woonplaats: tienen

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Blup008 » di 21 sep 2010, 23:32

Succes, zeer goed gestart.
Avatar gebruiker
Blup008
Legende
Legende
 
Berichten: 10156
Geregistreerd: do 12 jul 2007, 14:40
Woonplaats: Linden/Bohan sur Semois
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Pacy-sur-Eure
Verhaal: viewtopic.php?f=113&t=6856&view=unread#unread

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Vlonkie » wo 22 sep 2010, 19:42

Beedankt voor de reacties
Afbeelding

Al met al een redelijke maand voor Ajax. Europees werd er verloren bij Atletico en in de beker kwam het goed weg bij AGOVV. Onze tweede wedstrijd in de Europa League, en ook wel de lastigste, werd gespeeld bij Atletico Madrid. Zij begonnen sterker, maar tot echte kansen leidde dat niet. Tegen de verhouding in kwamen wij in de 20e minuut op voorsprong door Pantelic. Daarna was er geen houden meer aan. Zij waren sterker dan ons en dat betaalde zich uiteindelijk uit in een 2-1 verliespartij. Geen schande vind ik. Uit tegen Roda werd er niet goed gespeeld. We kwamen in de tweede helft via een ongelofelijke gelukkige doelpunt op voorsprong. De bal werd van richting veranderd en via de paal net over de lijn. Ons eerste puntverlies leden wij in Venlo. Wij speelden opnieuw niet goed, maar lang leek dit onbestraft te blijven. Tot 5 minuten voor tijd. Van Kouwen nam een vrije trap van 25 meter strak in de kruising. Stekelenburg kon alleen maar toekijken. In de beker speelden wij tegen AGOVV. Geen lastige opgave. Behalve als je zelf nalaat om te scoren en dat deden wij. Lang mocht heel Apeldoorn hopen, maar uitgerekend Litmanen scoorde in de 88e minuut de gelijkmaker. In de verlenging, de 2e helft daarvan, stelden wij orde op zaken en namen afstand van AGOVV.

Afbeelding

In de competitie staan wij nog altijd bovenaan. We hebben AZ in eigen huis op 2-2 gehouden en dat bied perspectieven voor de stand. Ik verwacht alleen nog maar de titel van mijn jongens.

Afbeelding

Volgende update: de maand November en een interview met een speler van mij. Jullie mogen kiezen.
Vlonkie
Rotatiespeler
Rotatiespeler
 
Berichten: 289
Geregistreerd: di 09 maart 2010, 15:25

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor Blup008 » wo 22 sep 2010, 21:30

Goed bezig. Ik wil Litmanen wel eens in een interview :D
Avatar gebruiker
Blup008
Legende
Legende
 
Berichten: 10156
Geregistreerd: do 12 jul 2007, 14:40
Woonplaats: Linden/Bohan sur Semois
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Pacy-sur-Eure
Verhaal: viewtopic.php?f=113&t=6856&view=unread#unread

Re: Elk voordeel hep z'n nadeel!

Berichtdoor erdeebee » wo 22 sep 2010, 22:43

Loopt toch nog steeds vlot :p
Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
erdeebee
Legende
Legende
 
Berichten: 15030
Geregistreerd: do 28 mei 2009, 19:38
Football Manager: Ja
Football Manager Live: Nee
Club: Bugbrooke St. Michaels
Verhaal: viewtopic.php?f=127&t=7352&view=unread#unread


Keer terug naar Verhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blup008, Google Adsense [Bot], MSN [Bot] en 2 gasten